امام جمعه بندرعباس:

دولت مجلس برای کاهش زمان صدور مجوز کسب‌و‌کارها تلاش کنند/مهندسان در استحکام بناها در مناطق روستایی دقت بیشتری داشته باشند



امام جمعه بندرعباس گفت: دولت و مجلس باید فکری به حال اوضاع صدور مجوزهای کسب‌و‌کارها کنند تا مردم در جریان اخذ مجوز اذیت نشوند.

به گزارش صبح ساحل، «حجت الاسلام محمد عبادی زاده»، امام جمعه بندرعباس در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندرعباس با اشاره به حلول ماه رجب‌، گفت: از فرصت ماه رجب بایستی به‌ خوبی استفاده کنیم و از این‌ ماه به شایستگی بهره ببریم چرا که ماه رجب ماه مناجات و بندگی است و رسیدگی و انجام این امور فضایل بسیاری را به همراه دارد.

وی با اشاره به سالروز ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری افزود: امروز دولت و مجلس بایست فکری به حال اوضاع صدور مجوزهای کسب‌و‌کارها کنند تا مردم در جریان اخذ مجوز اذیت نشوند از این رو کوتاه‌کردن فرایند صدور مجوزها باید در دستورکار قوای سه‌گانه قرار گیرد.

وی افزود: در این راستا شنیده‌ایم که دولت به دنبال راه‌اندازی سامانه‌ای در جهت کوتاه‌ کردن صدور مجوزها است که در آن‌ پاسخ استعلامات به صورت فوری صادر می‌شود و نهایتا منجر به افزایش سرعت صدور مجوزها می‌شود که این امر بسیار کار پسندیده‌ای است و حتما بایستی انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان همچنین با اشاره به روز مهندس تاکید کرد: زلزله‌ای که مدت‌ها قبل هرمزگان را لرزاند و با وجود شدت بالا خسارات پایینی را متحمل شدیم نشان داد که مهندسان هرمزگانی کار خود را به خوبی انجام می‌دهند با این وجود لازم است مهندسان در استحکام بناها مخصوصاً در مناطق روستایی توجه و دقت بیشتری داشته باشند. 

اشاره بعدی امام جمعه بندرعباس به نرخ پایین رشد جمعیت در کشور بود و در این‌باره تصریح‌کرد: جمعیت و نیروی انسانی برای یک کشور سرمایه‌ای عظیم محسوب می‌شود که بایستی از آن به درستی استفاده کرد و از آن حراست کرد اما در شرایط فعلی رشد خوبی در این حوزه شاهد نیستیم و آمار‌ها کاهش جمعیت را نشان می‌دهند. 

وی بیان کرد: اگر خدای ناکرده هر خانواده‌ای فقط به داشتن 2فرزند اکتفا کنند رشد جمعیت کشور صفر خواهد شد چرا که با مرگ پدر و مادر عملاً فقط دو نفر بجای آنها باقی می‌ماند و اگر یک بچه داشته باشند، رشد جمعیت منفی می‌شود لذا مسئولان امر باید تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر مسئله جمعیت را جدی بگیرند و با تلاش در راستای افزایش آن ریشه‌های تمدنی و سلامت و نیروی انسانی کشور را حفظ کنند.


عبادی‌زاده با اشاره به مذاکرات وین اظهارداشت: ایران اسلامی در این دور از مذاکرات با یک بسته محتوایی پا به مذاکرات گذاشته است و همین موضوع آمریکایی‌ها بر سر یک دو راهی قرار داده است چرا که از طرفی آمریکایی‌ها نیاز به توافق با ایران دارند و از طرف دیگر نیز می‌خواهند مواضع پیشین خود را حفظ کنند. وی خاطرنشان کرد: مذاکره‌کنندگان ایرانی در شرایط حساس کنونی بایستی درایت را در امور به کار بگیرند و حواسشان باشد که طرف مقابل درصدد است با واردکردن شوک و بازی‌های رسانه‌ای امتیاز بگیرد لذا بایستی در توافق احتمالی نیز با توجه به سابقه آمریکایی‌ها ضمانت‌های لازم از آن‌ها اخذ شود. 

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: امروز شاهد یک تقسیم کار بین اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در مذاکرات هستیم و از سوی دیگر صهیونیست‌ها هم دنبال این‌ هستند که خود را در مذاکرات سهیم کنند اما باید بدانند که آن‌ها  هیچ جایگاهی نزد ملت ایران ندارند. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها