پاسخ رییس سازمان آرامستان شهرداری بندرعباس به صبح ساحل؛

وعده اتمام پروژه هم سطح‌سازی قطعه 17 در سال جدید


نویسنده: صبح ساحل

ویدیویی از وضعیت یکی از قطعه‌های بهشت زهرا به تحریریه صبح ساحل ارسال شد که در آن شهروندی از وضعیت قطعه 17 و بلاتکلیفی آن بعد از گذشت یک سال گلایه می‌کند؛ در همین راستا گفت‌وگویی با رییس سازمان آرامستان شهرداری بندرعباس داشتیم ؛

    

به گزارش صبح ساحل، «حمید حیدری پوری» رییس سازمان آرامستان شهرداری بندرعباس در خصوص انتشار این ویدیو گفت: موضوع هم‌سطح‌سازی قطعات بهشت زهرای بندرعباس موضوعی است که از 3 تا 4 سال پیش در بندرعباس حال اجرا است. سازمان آرامستان از خانواده های متوفی خواسته شده در جهت مناسب‌سازی و همسطح سازی آرامستان برای جابه‌جایی سنگ‌قبرها هماهنگی لازم را داشتند اما برخی دیگر از این خانواده ها، همکاری نکرده و باعث شکستگی سنگ‌ها شده است.

حیدری پوری عنوان کرد: « آن دسته از افرادی که این سازمان باعث شکستگی سنگ قبرهای عزیزانشان شده بدانند که این سازمان درصدد رفع این مشکل است. به طوری که این اتفاق را با هیات مدیره درمیان گذاشته و با تخصیص بودجه برای مواقع بحرانی سنگ قبرهای جدید جایگزین شود که این کار در حال انجام است.»

این مقام مسئول افزود: « به طور کلی زمانی که دفن صورت می‌گیرد باید عملیات همسان ساری انجام شود اما در بندرعباس به دلایل متفاوتی در بسیاری از قطعه ها این عمل صورت نگرفته است».

 

آرامستان بندرعباس با کمبود بودجه مواجه است

رییس سازمان آرامستان شهرداری بندرعباس گفت:«هزینه هم سطح سازی برای هر فرد چیزی حدود 3 میلیون تومان است اما سازمان آرامستان تنها 10 درصد از آن را از خانواده متوفا می‌گیرد».

حیدری پوری همچنین گفت: « سازمان آرامستان، یک سازمان خدماتی است. در حال حاضر برای مراسم خاکسپاری، این سارمان از خانواده های متوفی چیزی حدود یک تا یک و نیم میلیون تومان هزینه دریافت می کند در حالی که مراسم کفن و دفن برای آرامستان بالغ بر 3 میلیون تومان هزینه به همراه دارد.

در سازمان های آرامستان های کشور، افراد خیر به جهت این کار کمک می‌کنند؛ سازمان آرامستان یا باید از طریق پیش فروش ها  یا کمک های خیرین و قدرت های اقتصادی استان و همچون صنایع برای این هم سطح سازی ها کمک کنند تا برخی از هزینه ها جبران شود. یا استانداری بودجه ای مشخص برای انجام چنین خدماتی در اختیار سازمان قرار داد. در شهر بندرعباس تمام بودجه های آرامستان برعهده خود آرامستان و شهرداری است؛ شهرداری بندرعباس نیز با مشکلات بسیاری رو به رو است؛ در نتیجه نمی‌توان برای هم سطح سازی و مرمت تمام بهشت زهرا زمان مشخصی داد. چراکه بحث هم سطح سازی در بهشت زهرا بندرعباس رعابت نشده و این عمل بسیار زمان‌بر است.

حیدری پور در ادامه تصریح کرد: «به طور مثال برای دفن هر متوفی باید کد ارتفاعی گرفته شود، برای هم سطح سازی که متاسفانه این عمل در قطعه 17 صورت گرفته نشده و با کوچکترین بارندگی در این قطعه آب جمع می‌شود و به دلیل پیشگیری از این اتفاق و با وجود عدم همکاری برخی از خانواده ها هم سطح سازی این قطعه آغاز شده و در حدود 50 درصد آن را انجام داده ایم».

    

پروژه هم سطح‌سازی قطعه 17 بهشت زهرای بندرعباس به زودی به اتمام می‌رسد

حیدری پوری همچنین گفت: « در چند ماه گذشته بسیاری از قطعات بهشت زهرا هم سطحی به اتمام رسیده و برنامه ریزی ها انجام شده تا در سال جدید، پروژه‌ی همسطح سازی قطعه 17 نیز به اتمام برسد.

برنامه ریزی‌ها بر این اساس بود که تا پایان اردیبهشت ماه 1401 این هم سطح سازی صورت گیرد؛ اما به دلیل مشکلات مالی این اتفاق به تعویق افتاده است.

وی افرود: « اولویت سازمان آرامستان حقوق و بیمه کارکنان این سازمان است و زمان اجرای پروژه ها به دلیل کنبود نیرو و بودجه بیشتر طول خواهد کشید؛ اما سازمان آرامستان برای اتمام این پروژه نیمه تمام تلاش خواهد کرد که به زودی به اتمام برسد».

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها