کروز «رویای دریا» همزمان با نوروز در آب‌های بوشهر کار خود را آغاز می‌کند



مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر کروز ” رویای دریا” را یکی از لوکس‌ترین شناور‌های تفریحی موجود در کشور دانست و گفت: این شناور در ایام نوروز در آب‌های اطراف بندر بوشهر از مبدا اسکله والفجر گشت دریایی چند ساعته به گردشگران ارائه خواهد داد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته مرین پرس، اسماعیل سجادی منش با اشاره به اینکه استان بوشهر به دلیل برخوردار از بخش زیادی از سواحل خلیج فارس از جمله مهمترین قطب‌های گردشگری دریایی کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: بر همین اساس توسعه زیرساخت‌های مرتبط با توریسم دریایی به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قرار گرفته است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریایی به دلیل حجم بالای اعتبارات به حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی نیازمند است، لذا اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از حضور بخش خصوصی در زمینه ایجاد انواع زیرساخت‌های گردشگری به ویژه در صنعت توریسم بسیار حمایت می‌کند.

این مقام مسئول در استان بوشهر راه‌اندازی شناور‌های تفریحی در آب‌های استان را از جمله ابتدایی‌ترین و مهمترین زیرساخت گردشگری دریایی عنوان کرد و بیان داشت: طی سال‌های اخیر شاهد افزایش تقاضا‌های سرمایه گذاران بخش خصوصی در راستای خرید و به آب اندازی شناور‌های تفریحی بوده‌ایم.

وی خاطرنشان ساخت: یکی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی چندی پیش با انجام هماهنگی‌های لازم از طریق سازمان بنادر و دریانوردی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نسبت به خرید یک فروند کروز از کشور ژاپن اقدام کرده است.

سجادی منش با بیان اینکه هم اکنون مجوز‌های لازم برای این شناور صادر شده و آماده بهره برداری در صنعت توریسم دریایی استان است، گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته همزمان با نوروز ۱۴۰۱ شاهد آغاز به کار این شناور خواهیم بود.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به بزرگ بودن کروز جهت ایجاد شرایط مناسب برای پهلوگیری این شناور، اسکله والفجر این شرایط را ایجاد کرده و قرار است این شناور فعالیت گشت دریایی خود را از مبدا اسکله مذکور آغاز کند.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر، آماده سازی اسکله والفجر توسط اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان صورت گرفته و ترمینال مسافری نیز آماده خدمات رسانی به گردشگران جهت تهیه بلیت ورود به این کروز است.

وی در ادامه گفته‌های خود، کروز ” رویای دریا” را یکی از لوکس‌ترین شناور‌های تفریحی موجود در کشور دانست و عنوان کرد: این کشتی تفریحی با دارا بودن سه سالن مسقف و یک سالن روباز آمادگی پذیرایی ۷۰۰ نفر گردشگر را داراست.

سجادی منش با اشاره به اینکه این کروز توسط سرمایه گذار بخش خصوصی خریداری شده است، حجم سرمایه گذاری آن را حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر، بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته این شناور در ایام نوروز در آب‌های اطراف بندر بوشهر از مبدا اسکله والفجر گشت دریایی چند ساعته به گردشگران ارائه خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این کروز در آب‌های بوشهر بعد از ایام نوروز نیز به طور دائمی تداوم خواهد داشت، اظهار کرد: بدون شک با آغاز به کار کروز “‌رویای دریا” شاهد تحول اساسی در صنعت گردشگری دریایی خلیج فارس خواهیم بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها