رییس جمعیت هلال احمر قشم خبر داد:

امدادرسانی به ۲۰ حادثه دیده حوادث جاده‌ای در ۲۴ ساعت گذشته



رییس جمعیت هلال احمر قشم از امدادرسانی به ۲۰ حادثه دیده حوادث جاده ای ۲۴ ساعت گذشته در این جزیره خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «احمدنور سرودی»، رییس جمعیت هلال احمر قشم روز سه شنبه گفت: با تلاش امدادگران و نجات گران هلال احمر در ۲۴ ساعت گذشته، ۲ مورد ماموریت امداد و نجات برای ارائه خدمات پایه و اولیه امداد و کمک های اولیه به ۱۴ نفر از حادثه دیدگان برخورد یک دستگاه پژو ۲۰۶ با ۲ دستگاه پراید و پژو پارس در محور درگهان به قشم حوالی پمپ گاز و برخورد یک دستگاه پژو ۲۰۶ با یکدستگاه سمند با ۶ حادثه دیده انجام شد. وی ادامه داد: در جریان این ۲ ماموریت امدادی با تلاش امدادگران و نجاتگران پایگاه امداد و نجات بین شهری درگهان ۱۹ حادثه دیده این ۲ حادثه ترافیکی که دچار ترومای سر و گردن، ضربه به سر و دست بودند، با انجام سلسله عملیات ایمن سازی صحنه حادثه، تثبیت خودروهای آسیب دیده و نجات فنی از میان خودروهای تصادفی در محل به صورت سرپایی درمان شدند که یک نفر از آنان به دلیل شدت صدمات وارده برای دریافت خدمات تکمیلی درمانی به بیمارستانی اعزام شد.

رییس جمعیت هلال احمر قشم از گردشگران، مسافران نوروزی فصل بهار و قشموندان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ۱۱۲ تماس بگیرند. سرودی اضافه کرد: تلفن گویای ندای امداد با شماره ۱۱۲ در هر کجا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.

وی با اشاره به اینکه برای عملیات نوروزی، جمعیت هلال‌احمر قشم در آماده‌باش کامل قرار دارد، اظهار داشت: امدادگران، نجاتگران، جوانان و داوطلبان هلال احمر جزیره زیبای قشم نگین خلیج فارس تمام توان و تلاش خود را برای پیشگیری از حوادث ترافیکی و آسیب به گردشگران و مسافران نوروزی فصل بهار را در این ایام به کار خواهیم گرفت. رییس جمعیت هلال احمر قشم گفت: در طرح امداد و نجات نوروزی نیروهای هلال احمر قشم  در قالب ۴۴۱ نفر روز در ۲ پایگاه ثابت در قشم و درگهان و یک پایگاه موقت در بندرلافت به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: همچنین اعضای فعال و جوان هلال احمر قشم با برپایی ۲ پست خدمات بشر دوستانه و با شعار «سفر مسوولانه در قرن جدید، قرن امید»، به صورت روزانه به مسافران نوروزی خدمات بشر دوستانه ارائه می‌کنند.

طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر از ۲۵ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ ادامه دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها