فروشنده متقلب در بندرعباس دستگیر شد

کلاهبرداریِ میلیاردی با ترفند فروش خودرو



کلاهبرداری که با ترفند فروش خودرو ایرانی و خارجی در هرمزگان 24میلیارد ریال را به جیب زده بود دستگیر شد. این مرد جوان  مدتی قبل در یکی از محلات بندرعباس شناسایی و به دام پلیس افتاد. 
     
    
به گزارش صبح ساحل، امروزه با توجه به تعدد فروشندگان و قیمت نابسامان در بازار خودرو لازم است که در خرید این وسیله نقلیه  به طور وسواس گونه ای توجه و دقت کرد. در خرید و فروش کافی است سری به دادگاه‌ بزنید و از عمق کلاهبرداری‌های معاملات خودرو باخبر شوید. شیوه ها و ترفندهای کلاهبرداری که روز به روز جدیدتر می‌شوند و خریدارانی که بدون آگاهی لازم وشناخت فروشندگان در دام کلاهبرداران می‌افتند. مانند پرونده کلاهبرداری 24 میلیاردریالی در هرمزگان  که فردی در نقاب فروشنده خودرو، سر عده ای را کلاه گشادی گذاشت اما مدتی بعد خود به تله قانون افتاد.
     
 وعده تحویل خودرو ایرانی و خارجی
فرمانده انتظامی هرمزگان در این خصوص گفت:در پی مراجعه و اعلام شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنها در پوشش خرید خودرو ،پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس قرار گرفت. به گفته سردار غلامرضا جعفری ، کارآگاهان پلیس هرمزگان با تشکیل تیمی مجرب تحقیقات اولیه را در خصوص موضوع آغاز که در بررسی های دقیق صورت گرفته مشخص شد متهم با ترفند و روش های متقلبانه و سوء استفاده از بنگاه معاملاتی خودرو با وعده تحویل خودرو ایرانی و خارجی در کمتر از یک ماه، ۲۴ میلیارد ریال از مالباختگان کلاهبرداری کرده است. سرانجام با تلاش های صورت گرفته مخفیگاه متهم در یکی از محلات بندرعباس شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات ضربتی دستگیر و جهت انجام تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی انتقال داده شد. 
     
 اعتماد نابجا
راه پیشگیری از این اتفاقات  هم ساده است تنها کافیست شگردهای کلاهبرداری را بدانیم و با کسانی که این شگردها را به کار می‌گیرند وارد معامله نشویم یا احتیاط‌های لازم را در تمام معاملات رعایت کنیم. سردار جعفری  با هدف پیشگیری از وقوع جرایم مشابه در استان به عموم شهروندان و مردم توصیه کرد: در انجام معاملات و خرید خودرو، منزل و دیگر معاملات هرگز به افراد ناشناس و غیر مطمئن اعتماد نکرده و تا قبل از حصول اطمینان از صحت معامله از پرداخت وجه جدا خودداری و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک در اسرع وقت از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

   

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها