فرماندار شهرستان قشم:

تغییر رنگ کرونایی قشم دور از انتظار نیست



فرماندار شهرستان قشم گفت: با توجه به احتمال شیوع سویه‌های جدید کرونا در قشم، خانواده‌ها در واکسیناسیون کودکان و نوجوانان سهل‌انگاری نکنند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، محمد محمدحسینی تختی در نخستین جلسه ستاد کرونای شهرستان قشم در سال جدید بیان کرد: در صورت شیوع گسترده دوباره کرونا و تعطیلی اماکن تجاری و مدارس تبعات اقتصادی و فرهنگی زیادی متوجه شهرستان خواهد بود و مهمترین راهکار برای پیشگیری از این وضعیت تکمیل دزهای تکمیلی واکسیناسیون است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون این تصور در بین مردم ایجاد شده که کرونا پایان یافته است اما با توجه به مشاهده شدن سویه‌های جدید در کشورهای همسایه احتمال اوج‌گیری دوباره کرونا بسیار زیاد است.
محمدحسینی تختی اظهار کرد: رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی در اماکن تجاری و عمومی، اداره‌ها و شناورها مهمترین زنگ خطر در کنترل بیماری کرونا است و علاوه بر جنبه اجتماعی باید توجه داشت رعایت پروتکل‌ها حق‌الناس است.

فرماندار قشم کنترل ورود و خروج مسافر در فرودگاه و اسکله‌های قشم را یکی از مهمترین اقدامات برای پیشگیری از گسترش دوباره کرونا دانست و افزود: با توجه به رایزنی‌های انجام شده برای ورود گردشگران جام جهانی قطر به جزایر ایران باید آمادگی لازم در کنترل بیماری ایجاد شود.

وی تصریح کرد: نظارت فعال بر شناورها، تاکسی‌های حمل و نقل شهری، اماکن تجاری، مدارس، اداره‌ها باید به صورت مداوم پیگیری شود وبا افراد متخلف برخورد و واحدهای صنفی متخلف پلمب شوند.
به گفته محمدحسینی تختی دستورالعمل‌های بهداشتی برگزاری مراسم شب‌های قدر و عید فطر نیز براساس رنگ‌بندی شهرستان اعلام خواهد شد.

معاون شبکه بهداشت و درمان قشم هم در این جلسه با تاکید بر ضرورت واکسیناسیون دانش‌آموزان بیان کرد: هم اکنون دوسوم دانش آموزان بدون دریافت دزهای واکسیناسیون در مدارس حاضر می‌شوند و با توجه به اینکه سویه های جدید بیشتر کودکان و نوجوانان را هدف گرفته از خانواده‌ها تقاضا داریم هرچه زودتر نسبت به تکمیل واکسیناسیون فرزندان خود اقدام کنند.

جابر زرنگ شرایط کرونایی شهرستان را در حال حاضر مطلوب ارزیابی کرد و افزود: امروز تنها دو بیمار در بیمارستان بستری هستند اما با توجه اینکه اکثر شهرهای استان به وضعیت زرد و نارنجی تغییر رنگ داده‌اند برای حفظ شرایط پایدار باید تلاش مضاعفی داشت و تغییر رنگ کرونایی شهرستان دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: کمترین واکسیناسیون در گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال انجام شده و با توجه به حضوری شدن مدارس و گرم شدن هوا که امکان تهویه مناسب را کاهش می‌دهد، واکسیناسیون باید هرچه سریعتر انجام شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها