اخذ ۹درصد مالیات بر ارزش افزوده از کارت‌های بانکی تکذیب شد



سازمان امور مالیاتی اعلام کرد انتشار برخی اخبار پیرامون اخذ ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از پرداخت های انجام شده با کارت های بانکی که اخیرا در فضای مجازی انتشار یافته، کذب و شایعه است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته مهر، سازمان امور مالیاتی کشور در واکنش به انتشار شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر اخذ ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از تراکنش کارت های بانکی، اطلاعیه ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: طبق مقررات قانون مالیات بر ارزش افزوده، کالاها و خدمات مشمول مالیات و عوارض مشخص شده‌اند و در حال حاضر نیز اشخاص مشمول نیز مطابق فراخوان های بعمل آمده در زمان فروش و صدور صورتحساب، مکلف به کسر مالیات و عوارض مذکور و پرداخت آن به حساب های تعیین شده می باشند.

بنابراین پرداخت بهای کالا از طریق کارت بانکی یا هر روش دیگر، تاثیری در مالیات و عوارض مذکور ندارد. بر این اساس، خبرهای منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اخذ ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از پرداخت های انجام شده با کارت بانکی از ابتدای خرداد ماه سال جاری، خارج از واقعیت بوده و صحت ندارد.

 

لازم به ذکر است که پیش از این برخی کانال‌های تلگرامی موضوع دریافت مالیات در خریدهایی که از طریق دستگاه‌های پوز انجام می‌شود را مطرح کرده بودند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها