رهایی زندانی محکوم به قصاص در بستک



رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: یک نفر از زندانیان محکوم به قصاص با اجرای پویش «به حرمت علی می بخشم» در شهرستان بستک آزاد شد.

 

به گزارش صبح ساحل، مجتبی قهرمانی در تشریح جزئیات این خبر اظهارکرد: این محکوم به جرم قتل عمد منتظر اجرای حکم قصاص بود که در نتیجه پیگیری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان و تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس، در پی برگزاری نشست های متعدد صلح و سازش، همزمان با آخرین روز از ماه مبارک رمضان از بند رهایی یافت.
وی بیان داشت: اولیای دم با حضور در مجتمع دینی  اهل سنت شهرستان بستک، پس از ۶ سال و در قالب پویش «به حرمت علی می بخشم» با استناد به عفو و رافت اسلامی، رضایت خود را اعلام کردند و به این زندانی، حیاتی دوباره بخشیدند.
قهرمانی، گذشت و ایثار این خانواده را اقدامی درخور تحسین و موجب خشنودی خداوند متعال در تاسی از سیره نبی مکرم اسلام (ص) و اسوه جوانمردی و عدالت حضرت علی (ع) برشمرد و از تلاش مسوولان قضایی، شورای حل اختلاف زندان بندرعباس و معتمدان محلی برای ایجاد مصالحه در این پرونده قدردانی کرد.
وی با اشاره به تاکید و نگاه ویژه رییس قوه قضاییه در خصوص لزوم بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در پرونده‌های قصاص از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضایی و شوراهای حل اختلاف به منظور ترویج و توسعه این فرهنگ اسلامی در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.
رییس کل دادگستری هرمزگان همچنین تصریح کرد: در راستای اجرای اولویت‌های ۱۵ گانه مطرح شده توسط رییس قوه قضاییه در ابتدای سال ۱۴۰۱، شیوه نامه نحوه مشارکت مردم برای پیگیری صلح در پرونده‌های قصاص نفس تدوین شده و براین اساس، کارگروه‌های استانی و شهرستانی پیگیری صلح و سازش در این پرونده‌ها تشکیل شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها