شمار غرق‌شدگان در سواحل قشم به 8 نفر رسید/ حضور قایق‌های نجات در سواحل، راهکاری برای کاهش مرگ ومیر



از ابتداي سال دريا همچنان قرباني مي‌گیرد. فوت بانوی 53 ساله که به علت غرق‌شدگی در بیمارستان بود، موجب شد تا شمار غرق‌شدگان در سواحل به 8 تن برسد.

به گزارش صبح ساحل، «دکتر حمیدرضا اسلامی»، رییس پزشکی قانونی شهرستان قشم گفت:شب گذشته بانوی حدودا 53 ساله اهل کرمان که در محدوده ساحل طلایی (پلاژ سیمین) قشم بر اثر غرق شدگی به بیمارستان منتقل شد، جان باخت. این بانو روز دوازدهم اردیبهشت به این محدوده وارد که به علت غرق شدگی توسط اورژانس قشم احیا شده و با انجام عملیات احیا، پنج روز را در بیمارستان قشم سپری می کند که متاسفانه بر اثر عوارض ناشی از کمبود رسیدن اکسیژن به مغز یا هیپوکسی جان خود را از دست می دهد.

به گفته اسلامی متاسفانه ناآشنایی با فن شنا، تلاطم دریا و شناکردن در مکان‌های ممنوعه، نبود پلاژهای اختصاصی همچون بانوان و نبود نجات غریق، مهمترین علت‌های مرگ بر اثر غرق شدن در سواحل قشم بوده است. وی با بیان اینکه حضور قایق‌های نجات می‌تواند در کاهش مرگ ومیر در سواحل قشم بکاهد، افزود: وجود این قایق های در جزایر ناز، کمپ پارک آفتاب و زیتون می تواند به نحو پشمگیری از تلفات غرق شدگی در قشم بکاهد.

رییس پزشکی قانونی قشم اظهار کرد: مسیر طولانی نوار ساحلی قشم و همچنین علاقمندی گردشگران و شهروندان به منظور استفاده از این فضای بکر و ارزشمند، می طلبد زمینه سازی بیشتری برای استفاده استاندارد از موقعیت دریا انجام گیرد تا شاهد چنین رویداردهای ناگواری نباشیم.

گفتني است، هفته پیش (14 ارديبهشت‌ماه) نیز دو برادر ۴۵ و ۴۷ ساله خراسانی بر اثر غرق شدگی در سواحل ناز قشم، جان خود را از دست دادند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها