ساختمانی‌های دولتی ۷ خوان رونق را معرفی کردند

آینده مسکن از نگاه غول‌ها



به گزارش صبح ساحل وبه نقل ازدنیای‌اقتصاد : غول‌های ساختمانی به‌عنوان گروهی از فعالان بازار ملک که «حقوقی‌های متصل به دولت» محسوب می‌شوند با انتشار گزارش فعالیت خود در «سامانه کدال» اعلام کردند: مسکن در ۱۴۰۱ بعید است از رکود خارج شود مگر آنکه تحولات خاص داخلی و خارجی رخ دهد. این گروه از فعالان ساختمانی با تشریح آینده بازار، ۷خوان مسیر دسترسی به رونق غیرتورمی در بخش مسکن را لیست کرده‌اند که نشان می‌دهد سیاست‌های نادرست دولت به قدری مشکل‌ساز است که حتی غول‌ها هم که «بیشترین حمایت دولتی» را با خود دارند، از جهش قیمت‌ها آسیب دیده‌اند.
  
آینده مسکن از نگاه غول‌ها
 اولین تصویر شفاف از واقعیت، شرایط و تحلیل غول‌‌‌های ساختمانی فعال در بازار ملک، آدرس موتورخانه رکود مسکن را ارائه کرد. به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، در حالی که به تازگی، همه شرکت‌های دولتی و عمومی موظف به ارائه شفاف صورت‌های مالی خود در سامانه «کدال» شده‌‌‌اند، حقیقت بازار مسکن از نگاه شرکت‌های ساختمانی بزرگ، قابل رویت شد. کدال یا سامانه جامع اطلاع‌‌‌رسانی ناشران، در واقع سامانه یکپارچه گردآوری، نظارت و انتشار الکترونیکی اطلاعات شرکت‌هاست که به منظور مکانیزه کردن جمع‌آوری، بررسی و انتشار اطلاعات مالی شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و سایر اشخاصی که طبق قانون بازار اوراق بهادار ملزم به گزارش اطلاعات خود هستند، طراحی شده است. اواخر فروردین امسال، انتشار اطلاعات همه شرکت‌های دولتی و عمومی در این سامانه آغاز شد. به این ترتیب، تصویر شفاف عملکرد، تحلیل و ترسیم شفاف بازار ملک از دوربین شرکت‌های بزرگ ساختمانی وابسته به دولت یا وابسته به نهادهای عمومی، قابل رویت شد.در واقع گزارش این شرکت‌ها، برای اولین بار «تصویری شفاف از وضعیت غول‌های ساختمانی» و همچنین نگاه آنها به شرایط گذشته، حال و آینده بازار مسکن وساخت‌وساز را ارائه می‌دهد. در همه سال‌های گذشته تاکنون، این شرکت‌های بزرگ و حقوقی به خصوص شرکت‌های ساختمانی وابسته به دولت و نهادهای عمومی، کوچک‌ترین اطلاعات، داده و تحلیلی از شرایط بازار مسکن و ساخت‌وساز در فضای عمومی منتشر نمی‌کردند. اما هم‌‌‌اکنون در گزارش‌هایی که در تشریح صورت‌های مالی و شرایط اقتصادی این شرکت‌ها در سامانه کدال منتشر شده است، نه تنها تصویری از رخدادهای گذشته و وضعیت حال بازار ملک از سوی کارشناسان آنها ترسیم شده است بلکه این شرکت‌ها با ارائه دیدگاه و تجربه خود در ارتباط با بازار مسکن وساخت‌وساز، «واقعیت مسائل و مشکلات» این بخش را اعلام و تشریح کرده‌‌‌اند و حتی راهکارها و نقشه کار فعالیت‌های ساختمانی برای به حداقل رساندن این مشکلات، کاهش عمق رکود ملکی و از بین بردن آن را ارائه کرده‌‌‌اند. این شرکت‌ها همچنین در گزارش‌های خود با تشریح آنچه در سال‌های اخیر در واقعیت بازار مسکن وساخت‌وساز رخ داده است، گزینه‌‌‌های بهتر فعالیت‌های ساختمانی و احتمالات وبرآوردهای خود از شرایط پیش‌‌‌روی بازار املاک در سال ۱۴۰۱ را اعلام کرده‌‌‌اند.
   
دومینوی شکل‌‌‌گیری رکود ملکی
بررسی‌‌‌های «دنیای‌اقتصاد» با استناد به گزارش‌هایی که از سوی این شرکت‌های ساختمانی منتشر شده است، نشان می‌دهد، این شرکت‌ها، آدرس شکل‌‌‌گیری رکود ملکی را ارائه کرده‌‌‌اند. در واقع شرکت‌های دولتی وعمومی فعال در بخش مسکن وساختمان، تصویر رکود ملکی را برای سیاستگذار مسکن در دولت ترسیم کرده، مشکلات و گلوگاه‌‌‌های ساخت‌وساز و معاملات مسکن را معرفی و همچنین راهکارهایی برای خروج از شرایط پیش‌‌‌رو را پیشنهاد داده‌‌‌اند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها