مدیرکل ثبت اسناد و املاک هرمزگان خبر داد:

320 هزارملک فاقدسندرسمی دراستان وجود دارد



صبح ساحل ، اقتصادی - "در راستای قانون بازداشت و رفع بازداشت مکانیزه  اموال ثبتی مورد درخواست بانک‌ها و سایر ادارات،  از نقل و انتقال 10 هزار و 152 سند  در هرمزگان جلوگیری شد".مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان با بیان این خبر گفت:در سال گذشته  شمار رفع محدودیت و انتقال سند نیز 4 هزار و 108 فقره بوده است.سید مهدی هاشمی در نشست خبری گفت:درراستای توسعه خدمات الکترونیک، در حال حاضر بیش از 18سامانه مکانیزه درادارات ثبت اسناد استان مستقرو مشغول خدمات رسانی است .وی ادامه داد: این خدمات الکترونیکی هم در سرعت انتقال داده ها و هم بر کاهش حجم مراجعات مردم تاثیر زیادی داشته است. هاشمی این را هم اضافه کرد که  چنانچه زیرساخته‌های مخابراتی و موضوع فیبر نوری حل شود می‌توانیم شمار خدمت الکترونیک و آنی ثبت اسناد و املاک را افزایش دهیم.این مقام مسوول در خصوص سامانه ثبت آنی معاملات گفت: از شهریور ماه سال گذشته با راه اندازی سامانه ثبت آنی معاملات تمامی دفاتر اسناد رسمی و معاملات از طریق این سامانه انجام می شود. هاشمی، راه اندازی سامانه ثبت آنی معاملات در دفاتر اسناد رسمی در راستای قانون برنامه پنجم و قانون ارتقای سلامت اداری دانست و ادامه داد: از 382هزار و 191 هزار فقره سند تنظیمی در دفاتر رسمی سال 92،  قریب به  164هزار فقره سند در دفاتر اسناد رسمی از ظرفیت ثبت آنی برخوردار شده‌اند.وی  افزود: ازمجموع اسناد غیرمنقول سال گذشته در ثبت اسناد هرمزگان را 21 هزار و 576 فقره به ثبت رسیده است.هاشمی تصریح کرد: تعداد خلاصه معاملات الکترونیکی تا پایان سال 92 در دفاتر املاک به  ثبت رسیده 31 هزار و 208 فقره بوده است.

افزایش 6 درصدی طلاق

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان به آمار ازدواج و طلاق در استان اشاره کرد و گفت:شمار ازدواج‌های ثبت شده در سال گذشته  15 هزار و 381 واقعه بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن 10 درصد کاهش یافته است. وی افزود:متاسفانه در بحث طلاق با ثبت 2 هزار و 493 واقعه شش درصد افزایش روبرو بودیم. هاشمی در خصوص آمار 3 ماهه نیز گفت: در این مدت  بیش از چهار هزار و 500 فقره ازدواج به ثبت رسیده که دو درصد افزایش داشته است.

افزایش 11درصدی ثبت شرکتها

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان  به ثبت شرکت‌ها پرداخت و  گفت: سال گذشته در مجموع یک‌هزار و 154 شرکت به ثبت رسید.هاشمی در خصوص شرکت هایی که در سال گذشته در استان به ثبت رسیده است، تصریح کرد: درمجموع یک هزار و154 شرکت در طول سال گذشته به ثبت رسیده است که این میزان در سه ماه اول امسال 211 شرکت تثبیت شده است که نسبت به سال قبل 19 درصد افزایش داشته است. 

60درصدی وصول مطالبات بانکها

مدیرکل ثبت اسناد و املاک هرمزگان گفت: در راستای وصول مطالبات بانکها در استان، سال گذشته 582 میلیارد و 896 هزار ریال با افزایش 60 درصد وصول گردید.هاشمی ادامه داد: میزان مطالبات وصولی بانکها در این 3 ماهه سال جاری، 78میلیارد و 497 هزارو 378 ریال است.

راه اندازی بانک‌های جامع اطلاعاتی املاک

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گفت: برای شفاف سازی مالکیت ها بانک‌های جامع اطلاعاتی املاک راه اندازی شده و اطلاعات مربوط به اشخاص وارد بانک ها و بروز رسانی شده است.هاشمی افزود: در بحث کاداستر که در دستور کار سازمان املاک قرار گرفته هم نقشه های شهرهای استان و هم 273 روستا وارد بانک شده و اطلاعات مربوط به مالکیت شان ثبت شده است.وی ادامه داد: هم اکنون 320 هزارملک فاقد سند رسمی  در استان وجود داردکه  در بانک اطلاعاتی ثبت اسناد هرمزگان جانمایی شده که باید پلاک‌گذاری و ثبت شوند.

 اسناد تک برگی

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان در خصوص ویژگی های اسناد تک برگی جدید گفت: اسناد مالکیت جدید تک برگی اسناد مکانیزه است که علاوه بر اطلاعات توصیفی گذشته که در دفترچه بود در آنها ثبت می شود 120 فیلتر اطلاعاتی به بانک اطلاعاتی اضافه  و از جعل و سوء استفاده اسناد نیز جلوگیری می کند همچنین این اسناد جدید به راحتی قابلیت نقل و انتقال را دارد. هاشمی  با اشاره به عملکرد سه ماهه سال جاری گفت: در این مدت 11 هزار و 421 فقره سند مالکیت صادر شده است که از افزایش هفت درصدی داشته است.وی با اشاره به اینکه، در  این مدت مجموع اسناد تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی که بصورت آنی انجام شده است 66 هزار و 499 فقره بوده است.

تثبیت مالکیت دولت

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان برنامه های این اداره کل را در سال جاری، پی گیری پرونده های ثبتی، به روز رسانی بانک جامع املاک، ارائه خدمات الکترونیکی ، ساماندهی بانک اطلاعاتی، به روز رسانی دفاتر و ... عنوان کرد.هاشمی یکی از مهمترین عملکرد سال جاری را تثبیت مالکیت دولت و اموال دولتی خواند و گفت:یکی از سیاست های دستگاه قضایی، جلوگیری از تجاوز اشخاص به اراضی بیت المال است  که در سال جاری تمامی اراضی ملی استان را تثبیت خواهیم نمود. وی در خصوص اسناد مالکیت مسکن مهر اظهار داشت: پی گیری  شهرهای جدید و مسکن مهر که در دستور کار قرار دارد و اگر زیر ساخت ها و موانع رفع شود این آمادگی را برای تثبیت مالکیت با همکاری بنیاد مسکن در تهیه نقشه ای کاداستری داریم.هاشمی با اشاره به اینکه همچنین هر تعداد پرونده ای که در بنیادمسکن وجود دارد این آمادگی  هست که نسبت به تثبیت آن اقدام شود، خاطرنشان کرد: تاکنون دو هزار و 500 سند کاداستری مسکن مهر تثبیت شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها