افزایش سرعت باد در محدوده تنگه هرمز/ احتمال وقوع گردوخاک موقتی وجود دارد



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: در ساعات بعدازظهر در محدوده تنگه هرمز افزایش باد جنوب غربی خواهیم داشت و دریا در این نواحی کمی متلاطم پیش بینی می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی حمزه نژاد»، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: در مقایسه با روز‌های گذشته از شدت باد‌های جنوب شرقی در مناطق دریایی استان کاسته شده است.

وی اضافه کرد: در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان، رگبار موقتی باران و رعد وبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد و در منطقه بشاگرد با احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی پیش بینی می‌شود، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط مرکزی احتمال رعد وبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد و وقوع گردوخاک موقتی دور از انتظار نخواهد بود.

حمزه نژاد گفت: از لحاظ دمایی به تدریج تا اوایل هفته آینده روند افزایشی دما در استان مورد انتظار است، اوایل هفته آینده گرمای هوا در مناطق شرقی استان با کاهش رطوبت نسبی همراه خواهد شد.

وی افزود: روز‌های پنجشنبه و جمعه مناطق فراساحل جزیره لاوان به سمت غرب با وزش باد‌های نسبتا شدید شمال غربی مواج خواهد بود، توصیه می‌شود از تردد شناور‌های سبک در غرب جزیره لاوان خودداری و تردد کشتی‌های تجاری به سمت بوشهر و خوزستان با احتیاط انجام شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها