در دیدار رییس نمایندگی وزارت امور خارجه با احمد مرادی مطرح شد؛

میناب و بندر‌لنگه در اولویت پیوند خواهرخواندگی با شهرهای جهان



رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس گفت: علاوه بر بندرعباس و کنگ، شهرهای میناب و بندر‌لنگه نیز در اولویت این نمایندگی جهت پیوند خواهر خواندگی با برخی شهرهای جهان هستند.

 

به گزارش صبح ساحل، سعید شعبان روز چهارشنبه در حاشیه دیدار با احمد مرادی، نماینده مردم بندرعباس ،قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگی وزارت امور خارجه با پیگیری‌های استاندار هرمزگان تاکنون وبینارها  و جلسات خوبی با کشورهای مورد هدف استان داشته است.

وی ادامه داد: نباید صرفا به ظرفیت های بندرشهید رجائی به عنوان دروازه تجاری ایران اکتفا نمود ضروری است به سایر بخش های مهم استان مانند اتاق بازرگانی ، شهرداری ، دانشگاه ، ورزش و... نیز دید بین المللی داشته باشیم . در طی سال های اخیر با همکاری وزارت امور خارجه ، نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به این امر مهم توجه شده است . قریبا شهرداری بندرعباس وارد عرصه بین الملل شده و با تعدادی از شهرداران شهرهای جهان ارتباط و زمینه برای انعقاد پیمان خواهر خواندگی فراهم خواهد شد . در حوزه دیپلماسی علمی ، دانشگاه هرمزگان با تیم جدید و با انگیزه خود میزبان دو رویداد  مهم جهانی شامل برگزاری مسابقات شطرنج دانشجویی کشورهای منطقه و همچنین همایش توانمندی بانوان کشورهای عضو اتحادیه حاشیه اقیانوس هند خواهد بود . در حوزه دیپلماسی ورزشی نیز میزبان برگزاری جام اکو در دو رشته ورزشی با حضور تیم هایی از کشورهای عضو اکو خواهیم بود .

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه-بندرعباس ضمن بیان‌ این‌که در بحث خواهر خواندگی نیز خوبی امور در حال پیگیری است گفت:در موضوع خواهرخواندگی علاوه بر بندرعباس و کنگ، شهرهای میناب،بندر‌لنگه نیز در اولویت این نمایندگی جهت پیوند خواهر خواندگی با برخی شهرهای جهان هستند .

وی در پایان با بیان‌این که از ابتدای سال جاری وبینارهای مختلفی در جهت توسعه روابط بین‌الملل هرمزگان داشه‌ایم و این روند تا پایان سال برای تقویت همکاری‌ها ادامه خواهد داشت افزود:قطعا نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نقش کلیدی و خوبی در راستای تقویت و به نتیجه رسیدن این همکاری‎ها خواهند داشت.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس گفت:نمایندگان استان هرمزگان در بحث توسعه روابط بین‌الملل در استان  می‌توانند نقش پررنگی داشته باشند.

در ادامه نیز احمد مرادی ضمن تشکر از زحمات آقای شعبان،نقش وزارت امور خارجه در استان را بسیار مهم دانست و گفت:تاکنون وبینارها و همایش‌های خوبی از سوی این نمایندگی انجام شده که قابل تقدیر است.

نماینده مردم بندرعباس ،قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر اظهار داشت: امیدواریم تقویت همکاری‎های بین‌المللی ادامه‌دار باشد و در این راستا هیات نمایندگان استان آمادگی لازم جهت هرگونه همکاری با نمایندگی وزارت امور خارجه را دارد. مرادی در پایان اضهار داشت:تقویت روابط بین‌الملل و توسعه همکاری‎ها همت تمامی دستگا‌های استان را می‌طلبد که باید در این مورد کوشش بیشتری شود.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها