خودرو‌هایی که بالای 3 میلیون تومان جریمه دارند؛ توقیف نمی‌شوند



فرمانده انتظامی استان هرمزگان از ارائه تسهیلات ویژه برای عدم توقیف خودروهای بالای 30 میلیون ریال خلافی و همچنین تقسیط پرداخت جرائم در دهه امامت و ولایت خبر داد و گفت: این طرح تا مورخه 6 مردادماه ادامه خواهد داشت.
        

  
به گزارش صبح ساحل، سردار"غلامرضا جعفری" در تشريح اين خبر بيان داشت: به مناسبت فرارسیدن اعیاد مبارک قربان و غدیر و دهه ولایت برای خودرو‌هایی که بالای 3 میلیون تومان جریمه دارند تسهیلاتی فراهم شده که توقیف نشوند.

وی با اشاره به اجرای طرح عیدانه پلیس راهور استان تا 6 مرداد ماه، تصریح کرد: در این طرح شهروندانی که قادر به پرداخت جریمه خودرو خود نیستند، می‌توانند به صورت تقسیط جریمه خود را پرداخت کنند.

این مقام ارشد انتظامی استان افزود: ترخیص وسایل نقلیه توقیفی، بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه ها، عدم الزام به تسویه عوارض شهرداری، طرح ترافیک و عوارض آزاد راهی و... از جمله مواردی است که در این طرح اجرا می شود.

سردار جعفری در ادامه بیان داشت: این تسهیلات شامل خودروهایی که دارای دستور توقیف از سوی مقام قضائی  یا دارای مصادیق توقيف تخلفات حادثه سازی چون رانندگي در حالت مستي، استفاده از مواد مخدر و روان گردان هستند نمی شود و با رانندگان این خودروها برابر قانون برخورد خواهد شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان تصریح کرد: مالکان وسایل نقلیه می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن "پلیس من" و سامانه "راهور 120" به صورت غیر حضوری نسبت به ترخیص وسایل نقلیه خود اقدام کنند و همچنین دفاتر پلیس +10 نیز در این راستا آمادگی هم‌پوشانی لازم را دارند.

وی با بیان اینکه در این طرح برای کسانی که وسایل نقلیه آن‌ها فاقد بیمه نامه شخص ثالث هستند با اخذ تعهدات لازم وسایل نقلیه آن‌ها تحویل داده می‌شوند، ادامه داد: کسانی که خودروهای آن‌ها دارای خلافی هستند به مدت یکسال تقسیط و در کمترین زمان ممکن وسایل نقلیه تحویل مالکان می‌شوند.

سردار جعفری در پایان با اشاره به اینکه گروه‌‌هاي شغلي نظير پرستاران، اصحاب رسانه و ... که به جرائم خودروهاي خود در زمان محدوديت‌‌هاي کرونا اعتراض داشتند، مي‌توانند براي رسيدگي و حذف جرائم به کميسيون ماده 5 مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: در این طرح شهرونداني که داراي گواهينامه مي‌شوند و گواهينامه خود را از يک پايه به پايه ديگر منتقل مي‌کنند، منوط بر صحيح بودن آدرس خود حداکثر ظرف 72 ساعت گواهينامه خود را دريافت مي‌کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها