قاچاق، بازهم مرگ جوانانی در جاده‌های هرمزگان را رقم زد

سوخت‌بران در کام آتش



سوخت قاچاق و مرگ سوخت بران. این کلمات مکرر در صدر اخبار روزانه رسانه‌ها است و یکی از معضلات بزرگ جامعه. که سالیان سال است مناطق مرزی به‌خصوص جنوب کشور را درگیر کرده است. بارها بارها مسئولان در این مورد نظرات و پیشنهاد‌هایی ارائه دادند که جلوی قاچاق و خودروهای شوتی  را بگیرند اما راهکارها هنوز به‌جایی نرسیده است و هرماه چندین جوان هرمزگانی به دلیل سوانح جاده‌ای ناشی از قاچاق سوخت  می‌سوزند و به کام مرگ می‌روند. 
9 نفر از اول ماه جاری تاکنون براثر حمل و قاچاق سوخت در جاده‌های برون‌شهری هرمزگان جان دادند. این افراد به علت سرعت زیاد و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه دچار سانحه‌ای جاده‌ای شدند.
دو نفر از این فوت‌شدگان مربوط به حادثه  بامداد دیروز بودند که در مسیر کهورستان به بندرعباس و بستک به سمت کهورستان براثر سوختگی در خودرو جان دادند. یک بامداد 28 تیرماه جاری ، خودرویی  سمند حامل سوخت قاچاق در مسیر کهورستان واژگون شد. راننده براثر سوختگی فوت و سرنشین خودرو مصدوم شد. رئیس پلیس‌راه استان هرمزگان علت این حادثه را عدم توانایی در کنترل خودرو دانست.سرهنگ مهدی نیکبخت از مرگ راننده پژو در ساعت 4 بامداد دیروز نیز گفت: خودروی پژو حامل سوخت در مسیر بستک  به علت انحراف به چپ با یک دستگاه کامیون که از روبرو در حال حرکت بود برخورد کرد. وی ادامه داد: در این حادثه دل‌خراش راننده پژو جان باخت.
 
 مرگ 19 نفر در جاده‌ها 
 در طی 28 روز تیرماه جاری 19 نفر در جاده‌های برون‌شهری هرمزگان براثر تصادفات جان خود را از دست دادند. این آمار نسبت به  آمار مشابه سال گذشته با 27مورد تصادف ، کاهش داشته است.سرهنگ نیکبخت رئیس پلیس‌راه استان در گفتگو با صبح ساحل  آمار مجروحین جاده ای  را 116 نفر در 81 فقره تصادف اعلام کرد  که  این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با 156 مجروح در 105 فقره تصادف با کاهش روبرو بوده است.رئیس پلیس‌راه استان، فرهنگ صحیح رانندگی را  بهترین راه پیشگیری از تصادفات دانست و تصریح کرد: راننده در قبال رانندگی خود و جان سرنشینان و رانندگان سایر وسایل نقلیه استفاده‌کننده از جاده مسئولیت دارد و باید در قبال مسئولیت خود ایفای نقش کند. مسافر نیز در قبال راننده و سایر سرنشینان وسایل نقلیه مسئولیت دارد و باید این مسئولیت را به بهترین نحو انجام دهد. وی منشأ بسیاری از تصادفات مرگبار، خستگی بیش‌ازحد یا خواب‌آلودگی راننده دانست و یادآور شد: خستگی و بی‌حوصلگی موجب عجله می‌شود و نبود توجه کافی به جلو می‌تواند حادثه‌ساز باشد؛ بنابراین رانندگان در حین رانندگی دقت و تمرکز بیشتری داشته باشند و همواره قوانین را رعایت و از عجله و شتاب پرهیز کنند. سرهنگ نیکبخت اظهار داشت:تفاوت زمان در رانندگی شتاب‌زده و رانندگی با سرعت مطمئن، بیش از چند دقیقه نیست. وی تأکید کرد:رعایت قوانین رانندگی، پرهیز از عجله و شتاب ، استراحت و رفع خستگی و این موضوع که افراد  مسیر را نیز جزو سفر بدانند و فقط به رسیدن به مقصد فکر نکنند می‌تواند از وقوع حوادث رانندگی و داغ‌دار شدن خانواده‌ای جلوگیری کند.
 
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها