آبگرفتگی منازل در میناب بر اثر بارندگی/ محور میناب-بشاگرد بازگشایی شد



معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب گفت: بارندگی در شب گذشته موجب آبگرفتگی تعدادی از منازل در بخش های مرکزی و توکهور و هشت‌بندی این شهرستان شد که بخش بزرگی از آن رفع شده است.

به گزارش صبح ساحل، «مجید سلحشور»، معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب گفت: خدا را شکر در این شهرستان تلفات جانی رخ نداده است و نیروهای اهلال احمر درحال ارزیابی خسارت های وارده به منازل هستند.

وی ادامه داد: خسارت قابل توجهی هم به بخش راه در شهرستان میناب وارد شده که عوامل راهداری درحال ارزیابی خسارت ها بوده و امید می رود این بررسی تا چند ساعت دیگر خاتمه یابد.

وی اضافه کرد: طغیان رودخانه هم درحال حاضر وجود ندارد اما بایستی همچنان آمادگی خود را تا گذر کامل سامانه بارشی ناشی از فعالیت سامانه مونسون اقیانوس هند از فراز منطقه حفظ کنیم.

همچنین «علی شهمرادی»، بخشدار سندرک شهرستان میناب گفت: بارش های سامانه مونسونی با صدور هشدار سطح قرمز در بخش سندرک از ساعات اولیه شب شروع شد و تا بامداد دیشب ادامه داشت. وی افزود: طغیان رودخانه‌های فصلی و آب پشت سد روستای علی آباد باعث تغییر مسیر سیلاب به طرف خانه‌های مسکونی روستای آرنگو بالا شد و به علت جمع شدن سنگ، گل و لای و بالا آمدن سطح آب محور اصلی میناب-بشاگرد را در حدفاصل روستای آرنگو بالا مسدود و برای ساعاتی مسافران را پشت سیلاب نگه داشت. 

بخشدار سندرک تصریح کرد: اولویت ما در بحث امدادی و مدیریت صحنه بحران اسکان اضطراری مسافران در مدرسه و مسجد روستاها مطابق با برنامه‌ریزی قبلی است. 

شهمرادی ادامه داد: نیروهای مردمی گردان الی بیت المقدس در قالب گروه‌های جهادی اقدام به رفع انسداد مسیر آب کرده و این عمل باعث کاهش دبی آب ورودی به منطقه مسکونی شد که در ادامه با پاکسازی کامل مسیر و کاهش سطح آب، خودروهای عبوری توانستند به مسیرشان ادامه دهند.  وی خاطرنشان کرد: گزارشات دریافتی از طغیان سیل به مناطق مسکونی روستای پوم حکایت دارد که باعث تخریب سیل بند وسط روستا شده و نیاز مبرم به تامین ماشین آلات راهسازی است تا قبل از تشدید وضعیت آب و هوایی سیل بندها ترمیم شوند و از ورود آب به منازل مردم، باغ‌ها و محل نگهداری دام شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها