مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان:

دو طرح «بصیرت عاشورایی» و «شمیم حسینی» در 41 بقعه متبرکه هرمزگان برگزار می‌شود



مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان گفت: دو طرح «بصیرت عاشورایی» و «شمیم حسینی» همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و صفر در 41 بقعه متبرکه استان هرمزگان برگزار می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، «حجت الاسلام حسین مهدیان»، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و صفر در41 بقعه متبرکه استان طرح «بصیرت عاشورایی» و «شمیم حسینی»  برگزار می شود.

وی در تشریح برنامه‌های محرم و صفر بقاع متبرکه اظهار داشت: رشادت امام حسین و یاران با وفایشان در کربلا رمز بقای اسلام است و یکی از دلایل زنده نگاه داشتن مکتب امام حسین (ع) برگزاری مجالس عزاداری برای شهدای کربلا است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان ادامه داد: مفتخر هستیم که اوقاف و امور خیریه به عنوان دستگاه امام حسین (ع) شناخته می‌شود چرا که دستگاه وقف، دستگاه حضرت سیدالشهدا (ع) است و اقداماتی که در بقاع متبرکه انجام می‌شود به یاد امام حسین (ع) صورت می‌پذیرد. وی به برگزاری برنامه بصیرت عاشورایی بقاع متبرکه در ایام محرم اشاره و تصریح کرد: برنامه بصیرت عاشورایی در راستای تعظیم شعائر دینی در ایام ماه محرم و صفر در 41 بقعه و امامزاده سراسر استان برگزار می‌شود.

مهدیان به دیگر برنامه‌های بقاع متبرکه اشاره و بیان داشت: با هیأت‌ها هماهنگی صورت گرفته تا در ایام محرم از فضای امامزاده‌ها برای برگزاری مراسم عزاداری بهره ببرند. وی گفت: برخی از برنامه های شاخص از صدا و سیما خلیج فارس پخش می‌شود و همچنین از دیگر برنامه‌ها به برگزاری آئین تعویض پرچم همزمان با فرا رسیدن نخستین روز ماه محرم است که این مراسم  نیز برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: روز ششم محرم که در هیات‌ها مرسوم است به حضرت قاسم (ع) توسل شود برنامه‌ای ویژه دانش آموزان با عنوان احلی من العسل دربقاع متبرکه  برگزار می‌شود و همچنین در نخستین جمعه ماه محرم در بقاع با حضور مادران و کودکان شیرخوار مراسم شیرخوارگان اجرا می‌شود. حجت الاسلام مهدیان اضافه کرد: ویژه برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی برای حضور هیات‌ها و اقامه نماز اول وقت با حضور عزاداران حسینی را در امامزادگان خواهیم داشت. از دیگر برنامه‌ها مربوط به ایام شهادت امام سجاد (ع) با محوریت صحیفه سجادیه و همچنین ایام اسارت حضرت زینب با عنوان رهروان زینبی است که در  بقاع برگزار می‌شود و نیز از دیگر برنامه‌ها مراسم جاماندگان حسینی است که در بقاع همزمان با پیاده روی اربعین نجف تا کربلا در امامزادگان برگزار خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها