تزریق واکسن هپاتیت برای متولدان قبل از سال ۶۸ در کیش آغاز شد



مسوول واحد بیماری‌های مرکز توسعه سلامت کیش گفت: روند واکسیناسیون متولدان سال ۱۳۶۸ و قبل از آن برابر هپاتیت به صورت رایگان در این جزیره آغاز شد.

به گزارش صبح ساحل، «ابراهیم مرادی»، مسوول واحد بیماری‌های مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره به اینکه هپاتیت یا التهاب کبد از شایع‌ترین علت هپاتیت‌های ویروسی  A، B، C، D و E است، گفت: افراد بالای ۳۳ سال (متولدان ۱۳۶۸ و قبل از آن) می توانند برای دریافت واکسن در سه نوبت مختلف به مراکز بهداشتی محل سکونت خود مراجعه کنند.

وی افزود: هپاتیت‌های  A و E  از راه آب و غذا و هپاتیت B ، C و D از راه خون و فرآورده‌های خونی منتقل شده و نوع  B و C علت اصلی بیماری مزمن کبدی هستند و می‌توانند به سیروز، سرطان کبد و مرگ منجر شود.

مسوول واحد بیماری‌های مرکز توسعه سلامت کیش گفت:حدود ۹۰ درصد افراد مبتلا به هپاتیت  B و C  از ابتلای خود به این بیماری اطلاعی ندارند و در هر ۳۰ ثانیه یک نفر در جهان جان خود را بر اثر این نوع هپاتیت از دست می‌دهد.

واکسن هپاتیت  B، واکسنی نوترکیبی وآنتی ژن سطحی ویروس است که در کشور تولید می‌شود و این واکسن از سال ۱۳۷۳ جز واکسن‌های روتین کودکان قرار گرفته و متولدان سال ۱۳۷۳ به بعد این واکسن را دریافت کردند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها