جباری، نماینده مردم هرمزگان در دیدار با رئیس جمهور مطرح کرد:

خواستار دانشگاه علوم پزشکی غرب هرمزگان هستیم/ وضعیت درمانی غرب هرمزگان مطلوب نیست



مجمع نمایندگان استان هرمزگان به همراه مجمع نمایندگان کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان با آیت الله رییسی، رییس جمهور دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار استانداران این استان‌ها و نیز معاونان رییس جمهور حضور داشتند.

به گزارش صبح ساحل،«احمد جباری»، نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس در این نشست ضمن تشکر از خدمات و تلاش های شبانه روزی رییس جمهور محترم و حضور بدون تکلف و تشریفات در بین مردم از رویکرد خوب ایشان در احیای روابط حسنه با کشورهای همسایه قدردانی کرد و گفت: امروز کشور در شرایط حساسی قرار دارد که نیازمند توجه ویژه و نگاه یکسان به تمام مناطق کشور است. وی در این نشست ابراز داشت: استان هرمزگان که از نظر جغرافیایی در یک منطقه استراتژیک با قابلیت ویژه ژئوپلیتیکی قرار دارد که بواسطه وجود گمرک بندر شهیدرجایی به عنوان دروازه اول صادرات و واردات کالاهای کشور، صنایع نفتی، پالایشگاهی و فولادی و همچنین ظرفیت‌های خاص ارتباطی از طریق دریا با کشورهای حوزه خلیج فارس و دیگر ظرفیت ها از جمله کشاورزی و غیره، باعث گردیده این استان نقش ممتازی در توسعه کشور داشته باشد. جباری در ادامه خود یادآور شد: هرمزگان مرکز نظامی منطقه‌ و نگهبان خلیج فارس و تنگه هرمز است، زمین گیر کردن پهپاد آمریکایی و توقیف کشتی های آمریکایی، انگلیسی، یونانی و غیره توسط نیروهای جان بر کف استان ما انجام می شود، اما با این وجود چرا استان ما جز مناطق محروم است و یا بهتر است بگوییم آن را محروم نگه داشته اند. نماینده غرب هرمزگان از کم توجهی‌ها گلایه کرد و گفت: دولت سیزدهم بواسطه عدالت محوری و مبارزه با تبعیض نزد مردم محبوب شده است، چرا در شهرستان بندرلنگه که همه ی ظرفیت ها از جمله گمرک و فرودگاه وجود دارد و نزدیک ترین بندر به دبی است منطقه ویژه اقتصادی مستقر نیست، از شما تقاضا می کنیم دستور فرمایید این موضوع محقق شود و شاهد استقرار منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان بندرلنگه باشیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس در نشست با رئیس جمهور خاطر نشان کرد: کریدور شرق به غرب که استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان را به هم وصل می کند در استان هرمزگان و محدوده بین شهرستان های پارسیان و بندرلنگه بدلیل عدم وجود منابع احداث نگردیده و به حال خود رها شده است و همچنین خط انتقال آب دریا به شهرستان بستک که طول آن ۳۰ کیلومتر بیشتر نیست و ۱۵ کیلومتر از آن نیز اجرا شده است و چندین شهر و روستا را از نعمت آب شیرین بهرمند می سازد نیازمند تامین اعتبار جهت اجرای ۱۵ کیلومتر باقیمانده است.

جباری با اشاره به جمعیت قریب به ۲ میلیون نفری و وسعت زیاد استان هرمزگان و همچنین دارا بودن تعداد زیادی جزیره بزرگ و کوچک، وجود یک دانشگاه علوم پزشکی در استان را عادلانه و شایسته ندانست و گفت: شهرستان های غرب استان هرمزگان با جمعیتی قریب به ۴۰۰ هزار نفر دارای شاخصه بهداشتی و درمانی بسیار ضعیفی است، از شما به عنوان رئیس جمهور عادل کشورمان درخواست داریم دانشکده علوم پزشکی غرب هرمزگان به مرکزیت بندرلنگه استقرار یابد تا مردم از خدمات آن بهرمند شوند. نماینده غرب هرمزگان در این نشست علی رغم فرصت کم اختصاص داده شده به هر نماینده با استفاده از دقایقی وقت اضافه خطاب به رئیس جمهور ضمن درخواست تخصیص منابع جهت بازسازی مناطق زلزله زده غرب هرمزگان اظهار داشت؛ برای توسعه و عمران شهرستان های بندرلنگه، بستک و پارسیان نیز منابعی تخصیص یابد تا بتوان شاخصه های توسعه ای این منطقه را قدری بالا برد. نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در پایان بیانات خود از استاندار هرمزگان به عنوان مرد اول حاضر در بین مردم پس از وقوع حوادث، سوانح و بلایا یاد کرد که در کوتاه‌ترین زمان خودش را به محل می رساند و از این روحیه ایشان تشکر و قدردانی کرد. جباری همچنین از مجاهدت‌ها و تلاش‌های سپاه در همه بخش های این شجره طیبه از جمله فرماندهی محترم کل سپاه، نیروی دریایی و زمینی، قرارگاه مدینه و همچنین سپاه امام سجاد استان هرمزگان تشکر و قدردانی کرد و حضور آنان در تمامی صحنه ها و خدمت رسانی بی مزد و منت به مردم را شایسته بهترین پاداش‌ های دنیوی و اخروی دانست.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها