طرح سنجش سلامت کلاس اولی‌ها تا اواسط شهریور تکمیل می‌شود



رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: برآورد ما این است که طرح سنجش سلامت و غربالگری نوآموزان تا اواسط شهریور امسال به صورت کامل و حدوداً صد درصدی انجام شود.

به گزارش صبح ساحل,« حمید طریفی حسینی» رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در برنامه «روزنه» رادیو  در مورد نوبت دهی سنجش سلامت به یک میلیون کلاس اولی،  اظهار کرد: پیش بینی ما از خردادماه که کار سنجش را آغاز کردیم این بود که یک میلیون و 464 هزار و 300 نفر نوآموز بدو ورود به دبستان را داشته باشیم.

وی با اشاره به وجود 1200 پایگاه اولیه سنجش، 800 پایگاه تخصصی و 427 پایگاه سیار مخصوص مناطق عشایری و صعب العبور، افزود: تا به این لحظه 55 درصد از کار نوبت دهی و ارزیابی سنجش کل جمعیت نوآموزان به طور کامل انجام شده است.

طریفی حسینی گفت: در حال حاضر نوبت گیری یک میلیون و 179 هزار و 731 نفر از نوآموزان انجام شده و از این تعداد، کار ارزیابی 811 هزار و 400 نفر انجام و به خانواده آنها نیز اطلاع‌رسانی شده و می‌توانند ثبت نام خود را قطعی کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی عنوان کرد: برآورد ما این است که طرح سنجش سلامت و غربالگری نوآموزان تا اواسط شهریور ماه به صورت کامل و حدوداً صد درصدی انجام شود.

وی با بیان اینکه طرح سنجش سلامت 29 سال است که در مقیاس ملی اجرا می‌شود و کارکردهای مهمی هم دارد، گفت: یکی از مهم ترین کارکردها، کیفیت سازی و کارآمد‌سازی برنامه‌های آموزشی و پرورشی متناسب با استعدادها و توانمندی‌های دانش آموزان در طول سال تحصیلی است.

طریفی حسینی پیشگیری از بروز معلولیت‌های ثانویه و مداخلات به هنگام در سنین طلایی رشد بچه‌ها و تعیین دقیق جایگاه آموزشی نوآموزان را نیز به عنوان دیگر کارکردهای طرح سنجش سلامت مطرح کرد و افزود: کمتر از نیم درصد نوآموزانی که در طرح سنجش شرکت می‌کنند به عنوان دانش آموزان استثنایی تشخیص داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 9 گروه از دانش‌آموزان تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی هستند، گفت: امسال قرار است که دو گروه از بچه‌ها یعنی کسانی که بیش فعالی دارند و بچه‌هایی که اختلال گفتاری و زبانی دارند را به گروه‌های هدف اضافه کنیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها