برنامه‌های شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان برای هفته دولت اعلام شد

افتتاح و بهره‌برداری از 72پروژه توزیع برق در سراسر استان


نویسنده: سامیه طهورنیان

مدیر عامل شرکت توزیع برق هرمزگان در یک نشست خبری به تشریح عملکرد این شرکت در هفته دولت پرداخت و از افتتاح و بهره برداری ۷۲ پروژه در سراسر استان خبر داد‌.
 
به گزارش صبح ساحل،  «محمد کریمی» مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان ضمن تبریک روز خبرنگار و فرا‌رسیدن هفته دولت گفت: «در آستانه هفته دولت هستیم و ضمن گرامیداشت این ایام به بیان عملکرد شرکت توزیع برق برای مردم عزیز استان هرمزگان می‌پردازیم».
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: «بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد کشوری پرافتخار در جامعه جهانی هستیم که در کنار خباثت‌های علیه خود ؛ اما خورشید انقلاب اسلامی دنیا را متوجه خودش کرده و امروز بسیاری از معادلات جهانی در منطقه بدون حضور ایران امکان‌پذیر نیست».
 محمد کریمی با اشاره به برنامه‌های شرکت توزیع برق هرمزگان در هفته دولت، گفت: «از نیمه مرداد 1401 گذشته و کشور با تمام مشکلاتی که داشته اما مردم تاکنون درزمینهٔ تأمین برق خانگی مشکل جدی را احساس نکرده‌اند زیرا در عرصه مدیریتی برق کشور با ابتکاراتی که در توزیع برق به همراه برنامه‌های منسجم پیاده شده، شرایط قابل قبولی را رقم‌زده‌ایم».
محمد کریمی در ادامه از همراهی مخاطبان توزیع برق و صنایع استان هرمزگان که نهایت همکاری را با صنعت برق داشته‌اند، تشکر و قدردانی کرد و گفت: «از صنایع، ادارات و کشاورزان استان هم تقدیر می‌کنم که همکاری و همراهی ویژه‌ای داشتند و الگوی مصرف خود را به‌گونه‌ای مدیریت کردند که در استان حداقل قطعی برق را داشته باشیم. مراکز تجاری هم در تابستان با برنامه‌ریزی که داشتند، باعث شدند تابستانی با  حداقل آسیب، پشت سر بگذاریم».
مدیرعامل شرکت توزیع برق در ادامه نشست به تشریح برنامه‌های شرکت توزیع برق در هفته دولت پرداخت و گفت:« در هفته دولت پروژه‌هایی را برای افتتاح داریم که ارزش ریالی آن، ۲۱۲ میلیارد تومان، معادل ۷۲ پروژه در شهرستان‌های مختلف استان است».
این پروژه به تفکیک: بندرعباس ۷۴ میلیارد تومان، بستک ۱۳ میلیارد تومان، میناب ۱۵ میلیارد تومان، خمیر 11 میلیارد تومان، بندرلنگه ۱۷ میلیارد تومان، پارسیان ۹ میلیارد تومان، سیریک ۱۴ میلیارد تومان، بشاگرد ۲ میلیارد تومان، جاسک ۱۸ میلیارد تومان، رودان ۷ میلیارد تومان، قشم ۱۱ میلیارد تومان، حاجی‌آباد ۱۵ میلیارد تومان اعلام‌شده است.
محمد کریمی در ادامه یادآور شد: صنعت برق و شرکت ما، وابسته به وصول مطالبات خود از سایر نهادها است. در حال حاضر 300 میلیارد تومان مطالبات داریم که با مجموع سایر نهادها به ۴۰۰ میلیارد تومان می‌رسد. 
وی تشریح کرد:«این مطالبات به تفکیک ۲۶ درصد از بخش خانگی، ۴۱% ادارات عمومی، ۹ درصد بخش کشاورزی، دو درصد صنایع است و ۳۰ درصد از واحدهای تجاری است. در برنامه‌های پیش روی شرکت توزیع برق، اصلاح شبکه‌های فشار ضعیف و استفاده از سیم‌های کابل‌های خود نگهدار به‌جای سیم‌های مسی است؛ زیرا بخش عمده‌ای از شبکه‌های مسی درخطر سرقت هستند و منابع عظیم بیت‌المال با این حجم از سرقت‌ها در حال هدر رفتن است».
وی افزود: «قرار بر این است که اصلاح ۲۰۰۰ کیلومتر از شبکه‌های مسی با کابل خود نگهدار، معادل ۸۰۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار بگیرد. هزار کیلومتر برای امسال و هزار کیلومتر برای سال ۱۴۰۲ نهایی می‌شود.»
محمد کریمی تأکید کرد: «اگر این اصلاحات را در ساختار توزیع برق استان انجام بدهیم، بسیاری از مشکلات شبکه برق حل می‌شود و حتی شبکه برق ایمن‌سازی نیز می‌شود».
مدیرعامل شرکت برق به پروژه‌های توزیع برق هرمزگان درزمینهٔ جزایر خلیج‌فارس اشاره کرد و گفت: «در هفته دولت برای حوزه جزایر ۱۷ میلیارد تومان ویژه پروژه‌های برق جزایر اختصاص داده‌ایم».
وی افزود: «در جزیره ابوموسی به یک نیروگاه در حال تعمیر ۲۵ میلیارد تومان اختصاص داده‌ایم و در جزیره تنب بزرگ و در جزیره لارک، دستگاه مولد در مرحله نصب است که به‌زودی وارد مدار می‌شود، وی با اشاره به برنامه‌های عوارض قبض برق گفت: در این برنامه ۱۰۶ میلیارد تومان پروژه در دست اقدام داریم».
وی در پایان گفت: این شرکت برای تحقق چشم‌انداز، استراتژی خود را بر پایه نیروی انسانی توانمند بنانهاده است و به همین منظور سیستم آموزشی و منابع انسانی توزیع برق هرمزگان باید به سمتی سوق یابد تا نیازهای شبکه هوشمند از طریق همین نیروی انسانی توانمند تأمین شود. وی تأکید کرد:« هوشمند سازی بخش توزیع برق یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این شرکت است و در آستانه اجرایی شدن قرار دارد ».
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها