احتمال لغو ممنوعیت واردات لوازم خانگی



سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه واردات کالاهایی که تولید بالا دارند و رقابت پذیر هستند، مثل لوازم خانگی، باید آزاد شود و این موضوع در دست بررسی است، گفت: بر اساس آیین نامه واردات خودرو که جزئیات آن به زودی اعلام می‌شود، سقف قیمت خودروهای وارداتی ۲۰ هزار دلار است.

      
به گزارش صبح ساحل، امید قالیباف در نشست خبری در پاسخ به سوال ایسنا، درباره نتیجه بررسی لغو ممنوعیت واردات چهار یا پنج کالا، اظهار کرد: واردات کالاهایی که تولید بالا دارند و رقابت پذیر هستند، مثل لوازم خانگی، باید آزاد شود و این موضوع در دست بررسی و در پروسه تصمیم گیری است. واردات تا ابد نمی‌تواند ممنوع بماند. خط قرمز این است که به تولید داخل ضربه نخورد.

اما اگر واردات کالا منجر به بهبود کیفیت و قیمت بهتر شود، اقدام به لغو ممنوعیت واردات می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان لوازم خانگی یک فرصت طلایی داشتند و از آن استفاده کردند، گفت: هدفگذاری تولید امسال، تولید بیش از ۱۸ میلیون دستگاه لوازم خانگی است.

لازم به ذکر است که  ممنوعیت واردات برخی کالاها از جمله لوازم خانگی براساس مصوبه اولیه شورای هماهنگی سران سه قوه در سال ۱۳۹۷ ابلاغ شده و تا کنون ممنوعیت تداوم دارد اما آن چیزی که باید در حال حاضر تعیین تکلیف شود، حمایت از این صنعت در حوزه قانونی است.

 رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری از واردات لوازم خانگی، رئیس دفتر رئیس جمهور خطاب به وزرای اقتصاد و صمت دستور جلوگیری از واردات لوازم خانگی از دو کشور کره را مکتوب کرد.

رهبر انقلاب در نامه‌ای به رئیس‌جمهور اعلام کردند که طبق نامه‌ای که کارخانه‌های تولیدکننده لوازم خانگی به ایشان نوشته‌اند، واردات این محصولات باعث شکستن کمر تولیدکنندگان می‌شود و باید جلوی آن گرفته شود. 

   

واردات لوازم خانگی

واردات لوازم خانگی

واردات لوازم خانگی کره ای ممنوع شد

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها