هزینه‌های سفر به کربلا:

بلیت اتوبوس‌های اربعین ۷۵ درصد گران شد



رئیس هئیت مدیره شرکت های حمل ونقل مسافربری اعلام کرد: نرخ بلیت اتوبوس های اربعین در جلسه ستاد اربعین ۷۵ درصد افزایش یافت.

                    

به گزارش صبح ساحل، سفر اربعین از طریق ناوگان اتوبوسی از نیمه شهریورماه آغاز می‌شود و براساس تصمیم مسؤولان، امسال فروش چارتری بلیت اتوبوس‌های اربعین ممنوع است. با این وجود، زائران به صورت گروهی هم می‌توانند به شهرهای مرزی سفر کنند.

برای زیارت اربعین راه‌های مختلفی از جمله هوایی و زمینی وجود دارد که براساس آخرین ثبت‌نام‌ها در سامانه سماح، بیش از ۹۵ درصد زائران به صورت زمینی و از طریق پایانه‌های مرزی به عراق مشرف می‌شوند.

احمد رضا عامری رئیس هئیت مدیره شرکت های حمل ونقل مسافربری گفت: بلیت اتوبوس به مهران هر نرخی که باشد با توجه به افزایش ۷۵ درصدی در جلسه ستاد اربعین  به ازای هر ۱۰۰ هزار تومان،  ۷۵ هزار تومان اضافه می شود که البته این نرخ در مسیرهای مختلف شهرها متفاوت است. همچنین در حال حاضر نرخ مصوب برای پروازهای عتبات عالیات ۶ میلیون تومان اعلام شده است.

  

البته امسال کاپوتاژ خودروهای شخصی و اتوبوس‌ها به عراق از ۱۱ تا ۲۹ شهریورماه ممنوع است.

به گفته رئیس هئیت مدیره شرکت های حمل ونقل مسافربری  امسال به هیچ عنوان سفر دربستی نداریم. نظارت های خود را در اربعین افزایش داده ایم و اجازه تخلف به شرکت های حمل ونقل مسافری نخواهیم داد.

           

نحوه جابه جایی زائران

قرار است، ۸ هزار اتوبوس در مختص جابجایی زائران اربعین از شهرهای مختلف به سوی شهرهای مرزی باشد و هیچ بلیتی به صورت چارتری در ایام اربعین فروخته نشود؛ به طوری که نه تنها بلیت پرواز اربعین، بلکه بلیت اتوبوس‌ها هم به صورت چارتری فروخته نشده و زائران باید روزانه این بلیت‌ها را خریداری کنند. همچنین سرویس‌های دربستی و پیش‌فروش بلیت اتوبوس‌های اربعین ممنوع است.

  

حضور پنج میلیون ایرانی در زیارت اربعین

ساعت کار مرزها، ۲۴ ساعته است اما حداکثر زمان خروج ایرانی‌ها به داخل خاک عراق ساعت ۵ بعدازظهر است. امسال با توجه به پیش‌بینی تشرف بیش از پنج میلیون ایرانی به زیارت اربعین، ۶ مرز برای خروج زائران پیش‌بینی شده و گیت‌ها در پایانه‌های مرزی نیز افزایش یافته است، به طوری که در مرز مهران ۶۰ گیت، در مرز خسروی ۵۸ گیت، در مرز شلمچه ۴۸ گیت، در مرز چذابه ۲۸ گیت پیش‌بینی شده است. مرزهای تمرچین و باشماق نیز برای تردد زوار اربعین آماده است.

با تاکید رئیس جمهور و وزیر کشور برای کاهش هزینه‌های سفر اربعین، قیمت پارکینگ‌ها کاهش یافت. برای پارکینگ‌های عمومی ۵ هزار تومان در ۲۴ ساعت و پارکینگ‌های خصوصی ۱۰ هزار تومان تعیین شده است

 همچنین به منظور چلوگیری از ابتلا زائرین به کرونا مبنای واکسن هم ۲ دُز و افرادی که ۶ ماه از دز دومشان گذشته، باید دز یادآور تزریق کرده باشند؛ بیمه زائران اربعین نیز بیمه ۱۸ هزار تومان است اما خدمات از ۲۳ تا ۱۰۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته برای بیمه شدگان افزایش یافته است.

مناسب‌ترین واکسن برای زائران اربعین، کدام است؟

 طبق توصیه متخصصان هم اکنون بهترین واکسن برای تزریق(مخصوصا برای افرادی که در مراحل قبل واکسیناسیون، واکسن های مختلف از جمله ویروس کشته شده را دریافت کرده اند)، واکسن های پروتئینی (نوترکیب) است

 واکسن های پاستوکووک و نورا، واکسن های پروتئینی موجود در ایران هستند.

واکسن نورا با تولید بیش از ۹۲ درصد تولید آنتی بادی، در این حوزه پیش تاز است.

 تمام کسانی که نوبت های قبل واکسن سینوفارم، برکت، آسترازنکا، پاستوکووک و... دریافت کرده اند می توانند این واکسن را به عنوان دز یادآور دریافت کنند.

نرخ کرایه‌های بین شهری عراق برای یک نفر و با دستگاه وَن اعلام شد

مهران به کربلا ۱۴۰۰۰ الی ۱۵۰۰۰ دینار
مهران به نجف ۱۷۰۰۰ الی ۱۸۰۰۰ دینار
نجف به کربلا ۳۰۰۰ الی ۳۵۰۰ دینار
نجف به کاظمین ۹۰۰۰ الی ۱۰۰۰۰ دینار
کربلا به کاظمین ۷۰۰۰ الی ۸۰۰۰ دینار
در حال حاضر قیمت هر هزار دینار عراقی حدود ۲۰ هزار تومان می باشد.

  

منابع:ایمنا، فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها