امام جمعه بندرعباس:

مراسم پیاده روی اربعین مصداق تقواست/ ۶ میلیون ایرانی، عازم مراسم اربعین هستند، آیا دولت نباید امنیت آن‌ها را تامین کند؟



نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: پیاده‌روی بزرگ اربعین که مورد سانسور خبری رسانه‌های غربی قرار گرفته، حرکتی جهانی و تمدن‌ساز است.

به گزارش صبح ساحل، «حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده»، نماینده ولی فقیه در هرمزگان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس گفت: پیاده روی اربعین مصداق تقواست و به همین دلیل دشمن در برابر آن قرار گرفته است چون می‌داند آثار ارزشمندی دارد.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: اربعین مقدمه ظهور بوده و زمینه آن را فراهم می‌کند چون در عصر ظهور همه انسان‌ها در حاکمیت صالحان نقش دارند و حکومت مهدوی متعلق به همه انسان‌ها است، لذا در پیاده روی اربعین شاهدیم برادران اهل سنت، مسیحیان و سایر ادیان و مذاهب حضور دارند و امام حسین (ع) نه تنها مسلمانان، بلکه همه بشریت را گرد خود جمع می‌کند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان افزود: حرکت اربعین جهانی است و به همین دلیل دشمن از آن می‌ترسد، وقتی که مردم در کنگره اربعین شرکت می‌کنند دشمن می‌ترسد و این حرکت تمدن ساز است.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه دشمنان از فراهم شدن امنیت زائران ناراحت هستند، گفت: ۶ میلیون جمعیت کشور عازم مراسم و کنگره بزرگ اربعین هستند، آیا دولت نباید امنیت آنها را تامین کند.

  

هفته دفاع مقدس مظهر غیرت ملت ایران است

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هفته دفاع مقدس در پیش رو است، این هفته مظهر غیرت، عزت و شوکت ملت ایران است. حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده تاکید کرد: ملت ایران به برکت دفاع مقدس در دنیا عزیز شد و دفاع مقدس ویژگی‌هایی دارد، اگر امروز لبنان ایستاده، فلسطین مقاومت می‌کند، سوریه در برابر تکفیری‌ها مقاومت کرد و عراق توانست شر داعش را دور کند به برکت دفاع مقدس است. رییس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان افزود: اکنون هم شاهد جنگ روایت‌ها هستیم و چون خودمان از دوران دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و ظلم و فساد دوره پهلوی روایت نکردیم دشمن از این فرصت استفاده کرده و درحال روایتگری است.

امام جمعه بندرعباس همچنین عنوان کرد:‌ اسلام حریمی به نام حریم شخصیت را برای جامعه قرار داده و به همین دلیل فرهنگ بی بند و باری و برهنگی را قبول نمی‌کند چرا که برای انسان‌ها شخصیت قائل است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها