تقویت فعالیت سامانه‌ی فصلی و تشدید بارش در بشاگرد و حاجی آباد



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: طی روز جاری با تاثیر فعالیت سامانه‌ی فصلی، در ارتفاعات و برخی مناطق دریایی استان، ناپایداری وضعیت جوی و دریایی مورد انتظار است؛ بنابراین توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی، صعود به مناطق مرتفع خودداری شود.
به گزارش صبح ساحل، «مجتبی حمزه نژاد»، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: در ساعات صبحگاهی، در مناطق دریایی تنگه‌ی هرمز و دریای عمان افزایش سرعت وزش باد جنوب شرقی سبب متلاطم شدن دریا خواهد شد، سرعت باد از ساعات شب در  نقاطی از تنگه‌ی هرمز (جزیره لارک) شدت خواهد یافت و  تا نزدیک به 40 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. 
وی با توجه به تداوم وزش بادهای جنوب شرقی، اضافه کرد: صبح دوشنبه بنادر غربی استان نیز نسبتا مواج خواهد شد؛ لذا ضروری است احتیاط های لازم در ترددهای دریایی صورت پذیرد.
حمزه‌نژاد ادامه داد: در ساعات بعد از ظهر، در ارتفاعات استان رگبار پراکنده‌ی باران و رعد وبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می شود، بنابراین با توجه به احتمال تقویت فعالیت سامانه ی فصلی و تشدید بارش در نقاطی از بشاگرد و حاجی آباد، توصیه می شود از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی و صعود به مناطق مرتفع  در مناطق شرقی و شمالی استان خودداری شود.
به گفته وی، تاثیر فعالیت سامانه‌ی فصلی و ناپایداری‌های عصرگاهی طی هفته‌ی جاری در استان تداوم خواهد داشت.
کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان  گفت: به لحاظ دمایی در مناطق شرقی و مرکزی استان کاهش نسبی دما در طول روز مورد انتظار است.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها