فردا نتایج جدید آزمون وکالت اعلام می‌شود



روابط عمومی مرکز وکلا قوه قضائیه از اعلام نتایج جدید آزمون وکالت در تاریخ ۳۰ شهریور خبر داد.

    

به گزارش صبح ساحل، بر اساس اعلام روابط عمومی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه نتایج جدید آزمون فوق‌العاده وکالت اردیبهشت ۱۴۰۱، مطابق با استفساریه مواد ۳ و ۴ و ۵ قانون تسهیل صدور مجوزهای و کسب و کار، فردا ۳۰ شهریور منتشر خواهد شد.

پس از کش و قوس‌های فراوان در نحوه محاسبه نتایج آزمون وکالت بر اساس قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد طرح دوفوریتی استفساریه مواد (۳)، (۴) و (۵) قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار” در جلسه (چهارشنبه، نهم شهریور ۱۴۰۱) شورای نگهبان بررسی و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

بر اساس این طرح که چهارشنبه، ۲ شهریور به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده بود، نمره تراز معیار تعیین حد نصاب شناور پذیرش آزمون‌های سردفتری، کارشناسی رسمی و وکالت است.

آزمون شفاهی وکالت

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه در خصوص برگزاری آزمون شفاهی گفت: آزمون شفاهی نداریم بلکه گزینش داریم و قانون ما را موظف به اجرای آن کرده است. افرادی که با مال و جان مردم در ارتباط هستند باید گزینش شوند.

عبدلیان‌پور در پاسخ به سوالی درباره علت تعلل در خصوص ارائه نظر کارشناسان رسمی که از دلایل اطاله دادرسی محسوب می‌شود، گفت: کارشناسی موضوع مهمی در دادرسی است که خیلی از موارد اطاله دادرسی و حجم ورودی پرونده‌ها به دادگاه‌ها، مرتبط با مبحث کارشناسی است. اگر مشکل کارشناسی رسمی حل شود خیلی از موارد دادگاه که اطاله دادرسی مهم‌ترین آن است حل خواهد شد و  برای حل این موضوع کمک و مساعدت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه وجود دارد و برای بهبود این فرایند، سامانه ۱۵۱۵ را ارائه کردیم و منتظریم مقدمات فعالیت آن فراهم شود و در آینده خیلی نزدیک فعالیت آن شروع خواهد شد و توسط آن چالش‌های موجود در حوزه کارشناسی حل خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها