ثبت کویرلوت و غارنمکدان قشم در فهرست ۱۰۰ ژئوسایت برتر زمین‌شناسی جهان



عضو شورای عالی ژئوپارک‌های جهانی یونسکو از ثبت کویرلوت و غارنمکدان قشم در فهرست ۱۰۰ ژئوسایت برتر زمین‌شناسی جهان خبر داد.

        
به گزارش صبح ساحل، علیرضا امری کاظمی عضو شورای عالی ژئوپارک‌های جهانی یونسکو گفت: فرایند انتخاب یکصد ژئوسایت برتر زمین‌شناسی جهان انجام و از ایران سه ژئوسایت غار نمکدان قشم، کلوت‌های بیابان لوت و سازند پالئوزوئیک طبس به اتحادیه بین‌المللی علوم زمین (IUGS) پیشنهاد شد.


به گفته امری کاظمی؛ بیش از ۱۸۰ سایت از ۵۶ کشور جهان به این اتحادیه پیشنهاد و نظرات به همت کارشناسان و زمین شناسان جهان جمع آوری و بررسی شد.

عضو شورای عالی ژئوپارک‌های جهانی یونسکو همچنین اضافه کرد: اهمیت درج نام چند ژئوسایت از ایران در این فهرست از آن جهت است که با وجود صد‌ها سایت زمین شناختی در دنیا، از کشور ما سه سایت انتخاب شده است و توجه جهانیان را به ژئوسایت‌های ایران بیشتر جلب می‌کند.

  کویرلوت و غارنمکدان قشم در فهرست ۱۰۰ ژئوسایت برتر زمین‌شناسی جهان

   

امری کاظمی گفت: ارائه دهندگان این پرونده‌ها، اواسط هفته در منطقه باسک اسپانیا به معرفی این پرونده‌ها می‌پردازند و ضمن ارائه گواهی رسمی، کتاب این صد سایت نیز منتشر می‌شود که نسخه آنلاین آن نیز در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها