رئیس کمیته امداد کشور:

سقف تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان به ۱۵۰ میلیون تومان افزايش يافت



رئیس کمیته امداد با تقدیر از مساعدت‌های بانک مرکزی در زمینه اشتغال مددجویان کمیته امداد، گفت: ابلاغ زودهنگام و سریع اعتبارات به بانک‌ها، تصویب سقف ۳۰۰ میلیونی برای طرح‌های برتر، افزایش سقف تسهیلات اشتغال‌زایی به ۱۵۰ میلیون تومان و افزایش سقف تسهیلات برای کارفرمایان، متناسب با تعداد مددجویان به کارگیری شده، حداکثر تا چهار میلیارد تومان از جمله این مساعدت‌ها است.

به گزارش صبح ساحل، «سیدمرتضی بختیاری»، رئیس کمیته امداد گفت: در هفت ماه امسال ۱۷۲ هزار و ۶۲۹ فرصت شغلی توسط کمیته امداد ایجاد شده که برای این منظور ۱۰ هزار و ۹۷۴ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

وی افزود: در قالب تبصره ۱۶ مجموعا ۹۶۵۶ میلیارد تومان از ۲۵ هزار میلیارد تومان جذب شده که معادل ۳۸ درصد اعتبارات است. در حال حاضر ۱۳۴ هزار پرونده با مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آماده و در بانک‌های عامل منتظر پرداخت تسهیلات است.

بختیاری تاکید کرد: در زمینه تبصره ۱۸ نیز در سال ۱۴۰۰ میزان ۵۰ درصد آن تخصیص یافته و با هم‌افزایی نهاد مالی، ظرفیت ۸۶۳ میلیارد تومان تسهیلات ایجاد شده است که ۹۴ درصد آن معادل ۸۱۰ میلیارد آن در قالب ۴۲۷۴ فقره تسهیلات پرداخت شده است. در سال جاری از مبلغ ۱۴۰۰ میلیارد تومان مصوبه مجلس برای کمیته امداد تاکنون مبلغی تخصیص نیافته است.

بختیاری با اعلام آمادگی کمیته امداد برای جذب تسهیلات بیشتر در صورت همراهی بانک‌ها، خواستار تسریع در پرداخت تسهیلات و اولویت‌دهی به مساله اشتغال پس از ازدواج شد و گفت: تسریع در تامین منابع تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ و مشارکت وزارت کشور و استانداران، تسهیل‌گری بانک‌ها در موضوع ضمانت‌ها و تسریع دولت در تصویب بند مربوط به صندوق ضمانت کمیته امداد، حذف قاعده توازن منابع و مصارف بانک‌ها برای طرح‌های اشتغال و یا محاسبه آن به صورت ملی، از دیگر مطالبات کمیته امداد برای توسعه اشتغال مددجویان  است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها