از ابتدای سال جاری تاکنون؛

جهش ۵ برابری و ترابری بیش از ۱۴ هزار مسافر در مسیرهای بین المللی/ بیش از ۱۷ هزار فروند شناور در بنادر غرب هرمزگان رفت و آمد کردند



مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: ۱۷ هزار و ۸۴۱ فروند شناور مسافری از ابتدای سال جاری تا کنون در بنادر غرب این استان تردد کردند.

به گزارش صبح ساحل، «مرتضی سالاری»، مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در تشریح عملیات حمل و نقلی در سطح بنادر غرب استان با اشاره به تردد ۱۷ هزار و ۸۴۱ فروند با ۱۹ درصد افزایش، گفت: در این بازه زمانی یکهزار و ۱۷۴ فروند شناور با افزایش ۳۶ درصدی و ۱۶ هزار و ۶۶۷ فروند شناور با افزایش ۱۹ درصدی، زیر هزار تُن بوده است.


وی در ادامه از افزایش ۱۱۵ درصدی و ترابری ایمن نزدیک به ۳۹۰ هزار مسافر و گردشگر در مسیرهای داخلی و جهش پنج برابری و ترابری بیش از ۱۴ هزار مسافر در مسیرهای بین‌المللی طی هفت ماهه سال جاری خبر داد.


مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان افزود: در حوزه سفرهای داخلی از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد کیش، ابوموسی و سایر جزایر خلیج‌ فارس و بالعکس طی این مدت ۳۸۹ هزار و ۶۹۶ نفر سفر جابجا شدند.


به گفته سالاری؛ در بخش مسافرت‌های دریایی بین‌المللی (به مقصد بنادر کشور امارات متحده عربی) نیز با ترابری ۱۴ هزار و ۳۹۴ نفر مسافر، بنادر غرب استان افزایش ۵۸۹ درصدی را در کارنامه عملیاتی به ثبت رسانده است.


وی خاطرنشان کرد: طی این مدت نیز مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC)بنادر غرب هرمزگان با هفت پیام اولیه و ۴۱ عملیات جستجو و نجات، موفق به نجات جان ۲۰ نفر در آب‌های حوزه استحفاظی خود شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها