شهرهای کمتر از ۲۵هزار نفر مشمول دریافت تسهیلات 200 میلیونی نمی شوند



معاون نوسازی و بازسازی مسکن روستایی اعلام کرد: اصلاحیه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان از هیات دولت ابلاغ نشده و شهرهای کمتر از ۲۵هزار نفر هم این تسهیلات را دریافت نمی‌کنند.

    

به گزارش صبح ساحل،مجید جودی، معاون نوسازی و بازسازی مسکن روستایی گفت: پس از رایزنی های صورت گرفته روند پرداخت تسهیلات با بانک ها مناسب است به طوریکه از هفته گذشته ۲۲هزار نفر برای دریافت تسهیلات به ادارت کل بنیاد مسکن معرفی شده اند.

به گفته معاون نوسازی و بازسازی مسکن روستایی، از ابتدای امسال‌ روند نوسازی و بازسازی واحدهای مسکن روستایی کند بوده، اما متوقف نشده است که خوشبختانه با اجرا وموافقت دولت برای پرداخت تسهیلات اجرای این امر تسریع می شود.

او می گوید: با رایزنی های صورت گرفته متقاضیانی که پیش از این تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی را دریافت کرده بودند، می‌توانند اقدام به دریافت مابه‌التفاوت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی کنند که هم اکنون این متقاضیان هم در صف انتظار هستند.

جودی گفت: هم‌اکنون اصلاحیه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان از هیات دولت ابلاغ نشده و شهرهای کمتر از ۲۵هزار نفر هم این تسهیلات را دریافت نمی‌کنند.

      

رئیس بنیاد مسکن پیشتر اعلام کرده بود: با توجه به ارزیابی‌های انجام‌شده و گزارش کارشناسان از افزایش قیمت مصالح ساختمانی باید تسهیلات ساخت منازل مسکونی در روستاها به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند و این موضوع در جلسه شورای‌عالی مسکن به تصویب رسیده است که در صورت اجرا، تسهیلات با دوره پرداخت ۲۰ساله و با سود ۵ درصد و ضمانت سفته‌ای و زنجیره‌ای در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه یادآور شد: با توجه به اینکه تنها ۵۰ درصد واحدهای مسکونی کشور مقاوم‌سازی شده‌اند و ۵۰ درصد باقی‌مانده هرچه زودتر باید مقاوم‌سازی شوند و تسهیلات باید در اختیار متقاضیان قرار گیرد تا در صورت بروز زلزله شاهد خسارت‌های غیرقابل جبران نباشیم.

نیکزاد با اعلام اینکه افق ۱۰ساله برخی طرح‌های هادی در روستاها به پایان رسیده است و نیاز به بازنگری دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه تأمین اعتبارات دولتی در این حوزه با مشکلاتی رو‌به‌رو بوده است و از طرفی بلاتکلیفی ساکنان روستاها برای توسعه محدوده روستاها و بحث تأمین مسکن جوانان مطرح بود طی هفته گذشته دستورالعملی را به بنیاد مسکن‌های کل کشور ابلاغ کرده‌ایم تا در هر روستایی که افق ۱۰ساله آن‌ها به پایان رسیده است بحث بازنگری این طرح‌ها آغاز شود و اگر این اعتبارات تأمین نشد از منابع داخلی، هزینه کنند. امیدواریم با همکاری مردم و مسئولان تا سال ۱۴۱۰ تمام واحدهای مسکونی روستایی کشور مقاوم‌سازی شود و شاهد برپایی جشن مقاوم‌سازی منازل روستایی کشور باشیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها