روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای هرمزگان در بازدید از اداره کل هواشناسی استان عنوان کرد:

پیشنهاد نصب مونیتور اختصاصی اعلام سامانه هواشناسی در پایانه بار بندرعباس



مدیران، کامیون داران و کاربران نهایی حوزهٔ حمل‌ونقل سنگین در اداره کل هواشناسی استان هرمزگان حضور یافتند و از مرکز مانیتورینگ پیش‌بینی بازدید کردند. در این روز مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای هرمزگان و دیگر مسئولان با فرآیندهای حوزه هواشناسی و خدمات هواشناسی آشنا شدند. نصب مونیتور اختصاصی اعلام سامانه هواشناسی در پایانه بار بندرعباس از سوی مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای هرمزگان پیشنهاد شد. 

به گزارش صبح ساحل، به مناسبت گرامیداشت هفتهٔ حمل‌ونقل و در راستای اجرای برنامه‌های پیشنهادی این هفته با تأکید بر ظرفیت‌سازی در گروه‌های کاربری و کاربران نهائی، روز دوشنبه جمعی از کامیون داران، مدیران و مسئولان اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای هرمزگان در اداره کل هواشناسی استان حضور یافته و ضمن بازدید از سالن مرکز مانیتورینگ پیش‌بینی با فرآیندهای هواشناسی از تهیهٔ داده تا تولید محصولات و خدمات هواشناسی ازجمله، پیش‌بینی و هشدارهای جوی و دریایی آشنا شدند.

مهندس مسعود موذن زاده، مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای هرمزگان در این بازدید به همراه انجمن صنفی و رانندگان، پیشنهاد کرد:« یک دوره آموزشی در پایانه بار بندرعباس جهت تسریع روند بارگیری در فصل های مختلف برگزار شود که اگر راننده ای  در کابین خود نشسته است، با سهولت و راحتی بتوانند از روی گوشی هوشمند به طور آنی و لحظه ای از سامانه های هواشناسی سراسر کشور استفاده کند.

این مقام مسئول افزود:« اگر راننده از مبدا بندرعباس به مقصد تهران بارگیری می کند، بداند که در طول مسیر آیا برف یا باران در فواصل سرما و زمستانی شامل می شود که بار و محموله خود را از نظر مهار و ایمنی به درستی کنترل کند و اگر نیاز باشد چادر یا توصیه های ایمنی در خصوص این امر را  انجام دهد.

 موذن زاده در ادامه تاکید کرد:« ما بارها پیشنهاد داده ایم که برای رفاه حال رانندگان در خصوص اعلام هوای کشور ، یک مانیتور به طور دائم در سالن اعلام بار مکان پایانه بار بندرعباس  نصب شود که امیدواریم این مهم در دستور کار مدیران سازمان های مربوطه، قرار  گیرد».

در حاشیه این بازدید، مهندس کیانوش عارفی، معاون فنی، شبکه دیدبانی و مدیریت بحران هواشناسی استان، ضمن تبیین اهداف، برنامه‌ها و وظائف و مأموریت‌های سازمانی به تشریح فرآیندها در هواشناسی و برنامه‌های توسعه هواشناسی کاربردی (تهک) در حوزه حمل‌ونقل چهارگانه با تأکید بر حمل‌ونقل زمینی و شیوه‌ها و روش‌های متعدد و متنوع دسترسی به محصولات و خدمات هواشناسی پرداختند. در ادامه سرکار خانم مهندس سی‌سی پور، معاون توسعه، پیش‌بینی و مدیریت بحران نیز در خصوص نحوهٔ صدور پیش‌بینی و هشدارهای جوی به‌تفصیل، توضیحاتی ارائه نمودند. طرح سؤال و پرسش‌های متنوع از سوی کاربران و ارائهٔ پاسخ از سوی همکاران هواشناسی پایان‌بخش برنامه‌های این دیدار بود.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها