واردات قانونی قطعات به جای واردات محصول نهایی در بازار لوازم خانگی



معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: پس از شرایط کرونا بیشتر کسب و کارهای مجازی رونق گرفت و یک سری فعالیت‌های غیر مجاز نیز در کنار این موضوع شکل گرفت و ما برای کنترل سایت‌ها اقدامات قابل توجهی تبیین کرده‌ایم.

       
به گزارش صبح ساحل، پرهام‌فر معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنایع لوازم خانگی ایران، گفت: لوازم خانگی جز کالاهای گروه هدف در امر مبارزه با قاچاق کالا، هم در لوازم خانگی انرژی بر و هم در لوازم خانگی غیر انرژی بر و همچنین لوازم خانگی کوچک، بوده است.
وی با بیان اینکه واردات از محصول نهایی به سمت واردات رسمی و قانونی قطعات و مواد اولیه مورد نیاز این صنعت می‌رود، افزود: در ۴ سال اخیر سیاست‌ها و برنامه‌های مشخص و گسترده‌ای در بحث جلوگیری از ورود قاچاق کالا به کشور صورت گرفته است. در سال ۹۷ با ممنوعیت واردات لوازم خانگی با یک فرصت عالی برای این صنعت روبرو شدیم و حمایت از بازار داخلی را در اولویت قرار دادیم. البته این امر مستلزم به یک بازه زمانی یا تعرفه‌ی سنگین برای واردات کالا وضع می‌کند تا بتوانند در آن بازه به نحوی اعتماد مخاطبین را به خود جلب کنند و از ورود کالای خارجی مشابه به بازار داخلی جلوگیری کند.
پرهام‌فر افزود: پس از شرایط کرونا بیشتر کسب و کارهای مجازی رونق گرفت و یک سری فعالیت‌های غیر مجاز نیز در کنار این موضوع شکل گرفت و ما برای کنترل سایت‌ها اقدامات قابل توجهی تبیین کرده‌ایم.
وی در پایان یادآور شد: در سال جاری نسخه اصلاحی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ابلاغ شد که در این قانون عرضه‌ی کالای قاچاق در فضای مجازی نیز به منزله‌ی فروش کالای قاچاق در فضای حقیقی تلقی می‌شود و از لحاظ کیفری جرم مشخصی برای آن تعیین شده است.
   
تلاش برای تجارت دو طرفه و سرمایه گذاری‌های مشترک در بازار منطقه
دکتر سیدی، مشاور امور بین الملل سازمان صمت و مذاکره کننده توافق ایران با اوراسیا، نیز در حاشیه نشست تخصصی فرصت‌های سرمایه گذاری ایران با کشورهای همسایه با بیان اینکه جهان در حال تغییر است، گفت : موافقت‌های تجاری نقش مهمی در ارتباطات جهانی دارد و قاعده تجارت همان تعرفه صفر برای ۸۰ درصد کالاهای صادراتی است و این یک ضرورت مهم است که کالا به مقصد صادر شود و گمرک نپردازد. ما این ضرورت مهم را درک نکردیم، بنابراین سهم صادرات ما به ۵ درصد رسیده است.
وی با اشاره به اینکه ۴ سال است مذاکره با کشورهای اوراسیا را بر عهده دارد، افزود: در ۳۰ دوره مذاکرات سعی را بر آن داشتیم تا صادرات را افزایش دهیم و هدف نهایی ما سرمایه گذاری در کشورهای منطقه بود. تلاشمان در برقراری تجارت دو طرفه بود و تمایل داریم سرمایه گذاری‌های مشترک افزایش یابد.
سیدی گفت: تجارت آزاد با اوراسیا در گام نهایی ما قرار دارد و پنج کشور شرکت کننده در آن از کشورهای ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و بلاروس می‌باشد که با بستن موافقت نامه همکاری تجاری باکشور ارمنستان به تحقق یافتن، جایگاه مناسب در بازار اوراسیا خواهیم رسید.
مشاور امور بین الملل سازمان صمت در پایان افزود: نظام تولیدی صنعتی جهان در هم تنیده شده است و تولید کالای صنعتی در کشورهای جهان سخت شده؛ این در حالیست که آنها در تلاش‌اند جایگاه خود را در بازار جهانی حفظ کنند و همچنان برای صادرات بیشتر تلاش کنند؛ این فرصت خوبیست تا تولید داخلی ما نیز خود را به این بازار معرفی کند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها