سارقان 6 و نیم کیلو طلا و جواهرات در بندرعباس دستگیر شدند

ماجرای دزدی ماموران قلابی از طلافروش



سارقانی در پوشش مأموران امنیتی که 6 و نیم  کیلوگرم طلا را از خودرو به سرقت برده بودند کمتر از 24 ساعت دریکی از محله‌های بندرعباس دستگیر شدند.
 
چهار جوان اهل استان فارس در ساعت 22 یکم دی‌ماه جاری با اطلاع از تردد مرد طلافروش، در مسیر میناب _بندرعباس سد راه او شدند. سرنشینان خودروی پژو 405 با کمین در مسیر از قبل تعیین‌شده ،با مشاهده خودروی پارس طلافروش، آن را متوقف کردند.  یکی از آن‌ها با بی سیم به شیشه پارس  ضربه‌ای وارد کرد و از راننده خواست که شیشه را پایین آورد. سپس وی خود را مأمور امنیتی معرفی کرد و برای بازرسی ،از مرد میانسال خواست  درب خودروها را باز کند. راننده پارس که تصور نمی‌کرد این افراد سارق باشند، اجازه داد آن‌ها خودرو را وارسی کنند، وی ناگهان  در یک‌چشم بر هم زدنی  دید که آن‌ها کیف سنگین حامل طلاجات را برداشتند به‌سرعت با  خودروی 405 از محل متواری شدند. 
 
 فرار  به سمت لار
سارقان بلافاصله به سمت لارستان حرکت کردند.آن‌ها که به گمان  اینکه به تله پلیس نخواهند افتاد ظهر روز بعد به همراه محموله طلاجات خود را به بندرعباس رساندند و دریکی از محله‌ها مخفی شدند.
 
 
 کارنامه ای از  سوابق کیفری 
فرمانده انتظامی هرمزگان در این خصوص گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت به عنف طلاجات تحت پوشش مأمور و متواری شدن سارقان در پنج‌شنبه‌شب گذشته، پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
به گفته سردار غلامرضا جعفری، کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و پلیسی هویت اعضای باند ۴ نفره سارقان مسلح سابقه‌دار و تحت تعقیب قضایی  را شناسایی کردند. آن‌ها در ساعت 18 و 54 دقیقه دوم دی‌ماه جاری  در عملیاتی غافلگیرانه  سارقان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
اعضای این باند سوابق متعدد کیفری ازجمله سرقت‌های مسلحانه و به عنف، قتل، آدم‌ربایی، شرارت، اخلال در نظم عمومی، کلاه‌برداری، حمل و نگهداری سنگین مواد مخدر و … در کارنامه دارند که در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها ۶ کیلو و ۵۰۰ گرم طلاجات مسروقه متعلق به مال‌باخته، یک قبضه سلاح برنو غیرمجاز، یک قبضه اسلحه ساچمه زنی غیرمجاز، ۴ دستگاه بی‌سیم دستی آماده‌به‌کار، البسه نظامی، یک دستگاه تلفن ماهواره‌ای، ۶۰ عدد فشنگ جنگی کلاش، ۶۲ عدد فشنگ برنو، ۵۵ فشنگ ساچمه زنی، ۴ دستگاه دوربین دید در شب کشف و ۴ دستگاه خودروی سواری متعلق به این باند نیز توقیف شد.
 
 روانه زندان 
فرمانده انتظامی استان  اظهار داشت که متهمان به پلیس آگاهی استان انتقال که در بازجویی‌های اولیه پس از مواجه با دلایل و مستندات متقن و قوی به جرم ارتکابی اعتراف و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند.
سردار جعفری  از عموم شهروندان و مردم قدرشناس استان خواست جهت پیشگیری از وقوع سرقت نسبت به تقویت حفاظت فیزیکی منازل و استفاده از دوربین مداربسته و دزدگیر توجه و جدیت لازم داشته باشند و در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک از طریق سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.
 
روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها