باند 8 نفره سارقان منهدم شد

40 فقره سرقت سیم برق در بندرعباس برای تهیه مواد مخدر



سارقان سیم و کابل برق در یکی از محله‌های بندرعباس دستگیر شدند. این باند در طی 9 ماهه گذشته  40 فقره سرقت سیم برق هوایی انجام دادند  که سرانجام دوشنبه‌شب  به تله افتادند. 3 نفر از مالخران تبعه افغانستان و مابقی هرمزگانی هستند که در دو عملیات دستگیر شدند. سنین این باند 8 نفرِ سارق و مالخر 18 تا 25 ساله است که همگی دچار اعتیاد هستند و به خاطر تهیه پول مواد مخدر اقدام به سرقت و فروش اقلام سرقتی می کردند.
فرمانده انتظامی استان هرمزگان در خصوص این پرونده گفت: مدتی قبل در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق در محلات حاشیه‌ای شهرستان بندرعباس و متواری شدن سارق یا سارقان ، موضوع و به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
سردار غلامرضا جعفری ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی استان با رصد اطلاعاتی و با استفاده از تجزیه‌وتحلیل آماری وقوع سرقت‌ها و با به‌کارگیری اقدامات فنی و پلیسی دو نفر از سارقان را شناسایی و متهمان را در مخفیگاهشان دستگیر و در بازرسی از محل تعدادی گوشی تلفن همراه مسروقه کشف و ضبط کردند.
وی  بابیان اینکه در تحقیقات تخصصی به‌عمل‌آمده از متهمان دیگر همدستان آنان نیز که 2 نفر مرد و یک زن بوده و به‌صورت پوششی اقدام به سرقت می‌کردند نیز شناسایی و در عملیات جداگانه دستگیر و در بازرسی از داخل صندوق‌عقب خودروی پراید توقیفی متعلق به سارقان مقادیری سیم برق سرقتی به همراه 4 عدد قیچی عایق‌کاری شده و دستکش‌های ویژه کشف و ضبط شد.به گفته سردار جعفری  متهمان در بازجویی‌های فنی و علمی صورت گرفته به بیش از 40 فقره سرقت سیم برق هوایی اعتراف کرده و معترف شدند که اموال سرقتی را به 3 نفر از مالخران اتباع بیگانه فروخته‌اند که با همکاری متهمان، مالخران اموال مسروقه نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و با قرار متناسب روانه زندان شدند.
فرمانده انتظامی استان  باهدف پیشگیری از وقوع سرقت در سطح استان از عموم شهروندان و مردم استان خواست ضمن توجه جدی به هشدارهای پلیسی، در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک در اسرع وقت از طریق سامانه تلفنی فوریت‌های 110 به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان اقدام شود.
  

خودرو 100 میلیارد ریالی قاچاق 

فرمانده انتظامی استان هرمزگان در ادامه گفت‌وگو به توقیف یک دستگاه خودروی قاچاق در شهرستان خمیر خبر داد و گفت: مأموران انتظامی پاسگاه پهل شهرستان خمیر حین کنترل خودروهای عبوری محور بندرعباس به خمیر به یک دستگاه خودرو سواری بنز مشکوک شده و دستور توقف دادند.وی افزود: مأموران جهت بررسی خودرو را متوقف و در بررسی و استعلام صورت گرفته مشخص شد ، پلاک نصب‌شده بر روز این خودرو متعلق به خودرو پراید می باشد.
سردار جعفری با اشاره به اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد ، ارزش خودرو قاچاق کشف شده را بنا به اعلام نظر کارشناسان اقتصادی 100 میلیارد ریال عنوان کرد.
این مقام انتظامی استان تصریح كرد: پلیس در راستای تامین امنیت مردم و فراهم كردن شرایط سالم اقتصادی در كشور، مقابله با قاچاق کالا و ارز و مبارزه با قاچاقچیان را به صورت ویژه در دستور كار قرار داده و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها