هشدار جدی رئیس قوه قضائیه درباره معطلی کشتی‌ها در بنادر هرمزگان



رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: رئیس قوه قضائیه در مورد معطلی کشتی‌ها هشدار جدی داده که معطلی این کشتی‌ها بررسی شود، در دوران نوین تحول قوه قضاییه به صورت تخصصی، شخص رئیس قوه قضائیه در اکثر این امور ورود کرده و دستورات و ماموریت‌های جدی دادند.

     

به گزارش صبح ساحل،  مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه بازرس کل استان هرمزگان که با حضور رئیس بازرسی کل کشور برگزار شد گفت: یک سری قوانین دارای معانی بلند و مفاهیم عمیقی هستند که مسئولیت سازمان بازرسی را بسیار سنگین و دشوار می‌کند و این نهاد را به عنوان یک سازمان تخصصی معرفی می کنند.

وی در ادامه افزود: صرف جریان امور و صرف اجرای قوانین کافی نیست بلکه امور باید به نحو احسن جریان یابد و قوانین هم بایستی به نحوه صحیح اجرا شود، و اجرای رفع تکلیف قوانین و جریان عادی امور مورد قبول سازمان بازرسی نخواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین گفت: نتیجه اجرای ماموریت سازمان بازرسی در قالب نظارت بر وفق جریان امور، شفافیت، پاسخگویی، مستندسازی عملکردها، دسترسی آسان، نظارت پذیری، تسهیل تجارت، ارایه خدمات ارزان ، بی‌دردسر و کم زحمت و کم فرآیند، حذف بروکراسی اداری، ارایه خدمات در زمان معقول و ده ها حسن و مزیت دیگر دارد.

قهرمانی در ادامه تاکید کرد: قطعا نتیجه ماموریت سازمان در نظارت بر اجرای صحیح قوانین هم پیشگیری و مقابله با انواع جرایم، تخلفات ، فساد، رانت، رشوه ، اختلاس و آسیب‌های متعدد دیگری خواهد بود و غایت عمل این اقدامات، افزایش رضایتمندی و اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی خواهد شد.

وی اذعان داشت: رسوب کالا ها در بنادر و گمرکات و سازمان اموال تملیکی، معطلی کشتی‌ها در لنگرگاه ها، اسکله ها و بنادر به مدت نامتعارف، عدم ایجاد سامانه های ضروری قانونی برای پیشگیری و مقابله با قاچاق و ارتباط دادن این سامانه ها و همینطور عدم کار پرداخت مالیات شرکت‌های بزرگ در محل فعالیت خودشان، دوگانگی و اختلاف میان مناطق آزاد و سرزمین اصلی، و ... از جمله مواردی است که مطابق با حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین نیستند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اضافه کرد: اخیرا رئیس قوه قضائیه در مورد معطلی کشتی‌ها هشدار جدی داده که معطلی این کشتی‌ها بررسی شود، در دوران نوین تحول قوه قضاییه به صورت تخصصی، شخص رئیس قوه قضائیه در اکثر این امور ورود کرده و دستورات و ماموریت‌های جدی دادند.

قهرمانی اذعان داشت: دولت فعلی و خصوصا در استان ، استاندار هرمزگان نیز در خیلی از این زمینه ها ورود جدی داشته حتی در برخی موارد از قبیل مقابله با قاچاق سوخت از ما هم جلوتر بوده و تعامل خوبی بین استانداری و سایر دستگاه‌های بازرسی به نحو احسن و کامل است که نویدبخش آینده ای بهتر خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها