باند 8 نفره سارقان خودروهای مدل پایین، در بندرعباس دستگیر شدند

«پــــراید» راحت‌ترین طعمه دزدان



باند 8 نفره سارقان و مال‌خران خودرو در بندرعباس دستگیر شدند. 6 نفر از اعضای این باند 25 تا 30 ساله، در کوچه‌پس‌کوچه‌ها، معابر و محلات  تاریک و کم رفت‌وآمد کمین کرده و درفرصتی مناسب نقشه‌هایشان را اجرا می‌کردند.آن‌ها خودروهای مدل‌پایین پراید را به سرقت می‌بردند و پس از انتقال به مخفیگاه و جدا کردن قطعات خودروها را در مکانی نامعلوم رها می‌کردند. 2 نفر به‌عنوان مال‌خر ، قطعات خودروها را از آن‌ها می‌خریدند . این باند دچار اعتیاد بودند و از تیرماه امسال  برای به دست آوردن  هزینه مواد مخدر ، اقدام به سرقت می‌کردند که درنهایت در 10 دی‌ماه جاری به دست مأموران پلیس آگاهی استان دستگیر شدند.آن‌ها در بازجویی‌ها به سرقت 35 فقره خودروی مدل‌پایین پراید اعتراف کردند.  
 
فرمانده انتظامی استان هرمزگان در این خصوص گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد خودروهای پرايد و سرقت محتويات و قطعات خودرو در سطح شهر بندرعباس ، پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت. سردار غلامرضا جعفری بابیان اینکه  کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان با تشکيل کارگروهي ويژه، با انجام تحقيقات محسوس و نامحسوس ، همچنين تعقيب و مراقبت‌های شبانه‌روزی جهت کنترل تردد متهمان و انجام کار اطلاعاتی یک باند 8نفره سارقان را شناسایی و در دو عملیات ضربتی دستگیر کردند افزود:متهمان دستگیرشده در بازجویی‌های فنی به‌عمل‌آمده به 35 فقره سرقت خودرو و محتویات داخل خودرو اعتراف کردند که در بازرسی از مخفیگاه سارقان یک دستگاه خودرو پراید مسروقه کشف شد.این مقام ارشد انتظامی استان با تأکید بر لزوم رعایت و توجه جدی به هشدارهای انتظامی از سوی شهروندان به‌منظور پیشگیری از وقوع سرقت‌های مختلف در مناطق شهری، افزود: متهمان دستگیرشده با تشكيل پرونده برای سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شدند. سردار جعفری مردم را به رعایت اصول ایمنی، برای جلوگیری از سرقت خودرو‌های مدل‌پایین توصیه کرد و گفت: بیشتر سرقت‌ها در خصوص خودرو‌های پراید با مدل 87به پایین که معمولاً توسط افراد معتاد جهت فروش قطعات این خودرو‌ها سرقت می‌شود.او توصیه کرد: افرادی که این نوع خودرو‌ها را در اختیاردارند تنها راه مقابله با سرقت این خودرو‌ها استفاده از پارکینگ و همچنین استفاده از قفل پدال و وسایل تجهیزات الكترونیكی  و بازدارنده و تأخیر در سرقت است که می‌تواند مثمر ثمر باشد.
 
 کشف 74 فقره سرقت در هرمزگان
کارآگاهان پلیس آگاهی استان هرمزگان در اجرای طرح دوروزه ضربتی مقابله با سرقت، 74 فقره انواع سرقت شناسایی و کشف شد. فرمانده انتظامی استان هرمزگان در این خصوص گفت: با تلاش همه‌جانبه کارگاهان پلیس آگاهی و همکاری پلیس آگاهی شهرستان‌های تابعه استان باهدف پیشگیری و کاهش وقوع سرقت ،طرح ضربتی مقابله با سرقت به مدت 48 ساعت در استان اجرا شد . سردار جعفری  افزود: در اجرای این طرح با رصد اطلاعاتي و انجام اقدامات فني و پليسي و گشت زنی‌های هدفمند و نظارت میدانی بر پارکینگ‌ها و انبارهای ضایعاتی استان جمعاً 74 فقره انواع سرقت کشف شد .این مقام انتظامی استان اظهار داشت: با تلاش‌های همه‌جانبه صورت گرفته در این طرح 94 سارق و متهم تحت تعقیب نيز شناسايي و در عملیات جداگانه دستگير و متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
 
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها