تردد موتورهای شارژی گردشگری در کیش ساماندهی می‌شود



شیوه نامه جامع نحوه استفاده از موتورهای شارژی در جزیره کیش توسط مدیریت حمل و نقل عمومی با همکاری معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش تهیه و تنظیم گردید و به زودی با امضا هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، اجرایی خواهد شد.

         

به گزارش صبح ساحل، مهدی جهانی، مدیر حمل و نقل عمومی شرکت عمران، آب و خدمات کیش در گفتگوی با اندیشه کیش، ضمن اعلام این خبر گفت: محدوده مجاز تردد، معاینه فنی، الزامات ایمنی، انواع پلاک، سن مجاز رانندگان، جرائم و مدت نگهداری در پارکینگ و موارد متعدد دیگر، از جمله موارد در نظر گرفته شده در این شیوه نامه است.

وی افزود: برای ضابطه مند شدن و امکان تشخیص و شناسایی متخلفین توسط پلیس راهور و اجرائیات شرکت عمران و خدمات، پلاک های موتورهای شارژی گردشگری متفاوت از موتورهای ساکنین کیش خواهد بود. رنگ پلاک موتورهای ساکنین سفید و موتورهای اجاره ای ایستگاه های مجاز، نارنجی خواهد بود.

جهانی اعلام کرد: تردد موتورهای شارژی گردشگری فقط در پیست و محدوده های تعین شده مجاز خواهد بود و تردد این موتورها در سطح شهر و خارج از محدوده ممنوع می شود. موتورهای شارژی پلاک سفید نیز در محدوده پیست گردشگری حق تردد نخواهند داشت. اجاره موتورهای پلاک سفید به مسافران نیز غیرقانونی بوده و منجر به جریمه و رفتن به پارکینگ خواهد شد.

مدیر حمل و نقل عمومی شرکت عمران، آب و خدمات کیش در ادامه گفت: با توجه به اینکه برخی گردشگران فاقد گواهینامه موتور و شرایط استفاده هستند، در شیوه نامه لحاظ شده است که موتورها باید دارای ایمنی کامل، سرعت محدود و کنترل شده و حداقل سن برای راننده ۱۵ سال باشد.

وی افزود: در آخرین جلسه برگزار شده توسط معاونت گردشگری، مسیرهای مجاز برای تردد موتورهای شارژی گردشگری تعین شد. بر این اساس، ایستگاه های اجاره موتور در سه منطقه مستقر خواهند شد و تردد موتورها تا زمان ایجاد پیست مخصوص، فقط در محدوده های اعلام شده مجاز خواهد بود. با توجه به زمان کم تا نوروز و ورود گردشگران نوروزی، این ایستگاه ها به صورت سبک سازی در مسیرهای مشخص شده نصب و راه اندازی خواهد شد.

طبق اعلام این مقام مسئول: مسیرهای مجاز تردد موتورهای شارژی گردشگری از میدان طلوع ( پارک دلفین ها) تا کشتی یونانی، دامون ساحلی تا اسکله میرمهنا و از بعد از اسکله صیادی تا کلبه هور خواهد بود.

وی تاکید کرد: تردد موتورها از اسکله تفریحی تا اسکله دامون، اسکله تفریحی تا پارک طلوع، اسکله تفریحی میرمهنا تا اسکله صیادی و از کلبه هور تا کشتی یونانی ممنوع اعلام خواهد شد.

مهدی جهانی اعلام کرد: در آخرین جلسه شورای ترافیک، طرحی به نام تشکیل پلیس گردشگری توسط فرماندهی محترم نیروی انتظامی کیش پیشنهاد و مصوب گردید که یکی از وظایف پلیس گردشگری، اعمال قانون موتور سواران متخلف خواهد بود.

وی در انتهای مصاحبه گفت: فردا همکاران مدیریت حمل و نقل به همراه کارشناسان پلیس راهور برای تعین محل نصب تابلوهای موتورسواری ممنوع و همچنین مشخص شدن محدوده های مجاز تردد موتورهای شارژی گردشگری خواهند رفت و این تابلوها طی چند روز آینده آماده و نصب خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها