هواشناسی قشم:

تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن شناورها در خلیج فارس و تنگه هرمز ضروری است



رییس اداره هواشناسی قشم با پیش بینی افزایش سرعت بادهای شدید شمال غربی و متلاطم بودن خلیج فارس و غرب تنگه هرمز برای امروز (جمعه چهاردهم بهمن ۱۴۰۱) خواستار گرفتن تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن شناورها در این منطقه شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، محمد کاملی دیرستانی با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: در روز جاری در ساعت های صبح مه صبحگاهی برروی سواحل و جزایر استان پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در طول روز نیز تحت تاثیر گذر امواج ناپایدار، در برخی نقاط دریایی و سواحل همچنین ارتفاعات استان هرمزگان، وقوع رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: امروز وزش بادهای نسبتا شدید شمال غربی برروی خلیج فارس پیش بینی می شود و سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: در ساعت های بعد از ظهر و شب محدوده جزایر استان هرمزگان به ویژه جزایر کیش و لاوان نیز نسبتا مواج پیش بینی می شود.

وی گفت: وزش بادهای شمال غربی در روزهای شنبه و یکشنبه (۱۵ و ۱۶ بهمن ماه) محدوده تنگه هرمز و دریای عمان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد و دریا در این مناطق نسبتا مواج خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم افزود: از نظر دمایی در این مدت، تغییرات دمایی بین یک تا سه درجه سلسیوس در نوسان خواهد بود.

وی کمینه دما و بیشینه رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۱۷ درجه و ۹۴ درصد و شهر قشم را ۲۰ و ۹۸ درصد اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها