رییس کل دیوان محاسبات:

توجه به دستورات رهبری، راهکار حل مشکلات است



 رییس کل دیوان محاسبات گفت: حضورگسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه علاوه بر تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب، بهترین شکل مطالبه‌گری برای حل مشکلاتی است که توجه به دستورات رهبر معظم انقلاب، تنها کلید آنهاست.

به گزارش صبح ساحل، «سید احمدرضا دستغیب»،  رییس کل دیوان محاسبات روز شنبه  در جمع راهپیمایان بندرعباس گفت: بسیاری از مشکلاتی که اکنون در کشور دیده می شود سال‌ها پیش توسط رهبر معظم انقلاب بیان شد اما متاسفانه به اندازه کافی مورد توجه واقع نشد که اقتصاد مقاومتی و اشتغال را می توان مصادیق راهبردهای آینده نگرانه ایشان دانست.

وی ادامه داد: رییس جمهور و اعضای دولت سیزدهم ظرفیت اصلاح امور و برگرداندن امور به مسیر صحیح را دارند و پاکدستی آیت الله رییسی و یارانش نیز بارقه امید را در مردم بیشتر کرده است.

دستغیب مردمی بودن را مهمترین ویژگی نظام جمهوری اسلامی دانست و اضافه کرد: حضور پرشور مردم در مراسم ۲۲ بهمن امسال، مسئولیت مسئولان را سنگین‌تر کرد و باید عزم و تعهد بیشتری برای خدمت به مردم ایجاد شود. وی تصریح کرد: برخلاف تصور دشمنان، دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها بهتر از گذشته، کشور را خواهند ساخت.

رییس کل دیوان محاسبات تاکید کرد: کسی که بین مردم یاس ایجاد کرده و یا امیدی به بهبود و اصلاح امور ندارد شایسته پست گرفتن و مدیریت در نظام جمهوری اسلامی را ندارد.

به گفته دستغیب مردم باید در کانون توجه مسئولان باشند تا به سمت شرایط مطلوب حرکت کنیم و دیوان محاسبات و سایر نهادهای نظارتی نیز از تلاش‌های دولتی و بخش خصوصی که در راستای اشتغالزایی و کمک به حل مشکلات کشور باشد حمایت می کند. رییس کل دیوان محاسبات همچنین متذکر شد: هیچ کس از نظارت های دیوان محاسبات مصون نیست و با کمک مردم از بیت‌المال دفاع خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد تعرضی به ان صورت گیرد و افراد باید در برابر کوچکترین تضییع حق مردم پاسخگو باشند. وی با قدردانی از مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درباره نظارت بر بودجه شرکت های دولتی که خصوصی شده اند، اظهار امیدواری کرد: با تصویب نهایی آن در صحن علنی مجلس، زمینه این نظارت فراگیر بیش از پیش فراهم شود.

ریییس کل دیوان محاسبات با اشاره به ذخایر و توانمندی های کشور اظهار کرد: برخورداری ایران از مواهب گوناگون موجب طمع ورزی دشمنان از گذشته دور به این آب و خاک شده که این طمع ورزی و عناد و کینه، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر شد.

دستغیب ، حوادث تاریخی از رگ زدن امیرکبیر گرفته تا شهادت میرزا کوچک خان و رییسعلی دلواری تا تحمیل هشت سال جنگ به مردم ایران پس از پیروزی انقلاب را از مصادیق دشمنی های دیرینه طمع ورزان به ایران نام برد و اضافه کرد: در گذشته، در هر جنگ و حادثه تاریخی بخشی از خاک ایران جدا می شد اما در نظام جمهوری اسلامی نیروهای مسلح و مردم اجازه ندادند ذره ای از خاک کشور جدا شود.

وی در پایان اضافه کرد: با مجموعه اقداماتی که به تازگی برای رشد و شکوفایی اقتصادی در نظر گرفته شده، کشور به سمت شرایط مطلوب تری پیش برود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها