تامین ۲۸ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن در کشور/ ۱۱۲ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن هرمزگان ثبت‌نام کرده‌اند



سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در یک سال گذشته حدود ۲۸ هزار هکتار زمین در محدوده شهرها تامین و بالغ بر ۱۲ هزار هکتار به شهرها الحاق شده است.

 

به گزارش صبح ساحل، تاکنون ۷۱ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن تحصیل شده که بنا به گفته سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن ۲۸ هزار هکتار در یک سال اخیر تامین شده است.

وی نقش نیروهای حقوقی در تامین زمین و حفظ و حراست از زمین‌های دولتی را بسیار مهم برشمرد و اضافه کرد: شما در خط مقدم حراست از انفال و بیت‌المال قرار دارید و وظیفه خطیر جلوگیری از دست‌درازی به زمین‌هایی که متعلق به همه مردم کشور است، برعهده شماست.

 

 نام نویسی ۱۱۲ هزار نفر در طرح نهضت ملی هرمزگان

کارشناس مسئول نهضت ملی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: در طرح نهضت ملی مسکن هرمزگان ۱۱۲ هزار نفر تا کنون نام نویسی کرده اند.

 امین فرهنگ زاده افزود: تاکنون هزار و ۲۶۱ هکتار در هرمزگان برای ساخت ۳۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شده است.

وی گفت: آورده اولیه متقاضیان زمان تخصیص پروژه ۴۰ میلیون تومان است و مابقی به مرور زمان دریافت می‌شود.
فرهنگ زاده افزود: واحد‌های تکمیلی به قیمت تمام شده به متقاضیان تحویل می‌شود.

کارشناس مسئول نهضت ملی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: تسهیلات مرکز استان ۳۵۰ میلیون تومان و دیگر شهرستان‌ها ۳۰۰ میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات روستایی ۲۰۰ میلیون تومان است، افزود: از نیمه دوم سال آینده واحد‌های ساخته شده در سطح استان تحویل می‌شود.

 

احداث تونل و الحاق زمین برای رفع مشکل نهضت مسکن ملی در بندرعباس

پیش از این، کمالی  مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان در پاسخ به سوالات حوزه مشکلات شهرک علوی و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر بندرعباس اظهار کرد: یک طرح احداث تونل در غرب بندرعباس وجود دارد که مسافت بین بندرعباس و شهر علوی را از ۴۰ کیلومتر به ۲۲ کیلومتر کاهش خواهد داد.

وی افزود: به دلیل نبود زمین در پی الحاق نشدن زمین به محدوده شهری در طول سال‌های گذشته، اجرای این طرح در شهرک علوی بندرعباس پیگیری می‌شد.

کمالی اضافه کرد: الحاق زمین ۳۵۰ هکتاری و الحاق ۱۵۰ هکتار در شمال بلوار امام حسین (ع) را پیگیری کردیم و فرآیند الحاق یک هزار هکتار در شمال شهرک توحید به شهر بندرعباس درحال انجام است.

 

منابع: ایسنا، خبرگزاری صداوسیما

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها