باند سارقان منازل بندرعباس در بهبهان دستگیر شدند

بالکن آپارتمان یا ورودی دزدان



باند سارقان حرفه‌ای که با شگرد کمین مجتمع های بندرعباس در هوای گرگ و میش اقدام به سرقت طلاجات  می کردند متلاشی شد. 
 
 اواخر هفته گذشته پنج جوان  که بعد از دزدی طلاجات و دیگر وسایل منازل در بندرعباس به بهبهان فراری شده بودند توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان هرمزگان به دام افتادند. سارقان از طریق بالکن با شکستن قفل وارد منزل شده و اموالی شامل طلاجات، ساعت مچی و ...  را سرقت کرده بودند. اعضای این باند  که همگی در سنین زیر  30 ساله  هستند در سال جاری به حدود پنج باب منزل دستبرد زدند و دو پلاک خودرو را به سرقت بردند. 
این جوانان سابقه‌دار غیربومی، هنگام گرگ‌ومیش و غروب، با  خودرو سواری پژو پارس خاکستری اطراف مجتمع‌ها پرسه می‌زدند و زمانی که متوجه می‌شدند لامپ منازل هنگام غروب و شب روشن نیست از طریق بالکن طبقه اول به درون مجتمع‌ها وارد می‌شدند. آن‌ها بلافاصله پس از اطمینان از خالی بودن منزلی، قفل درب را باز می‌کردند  و  پس از سرقت متواری می‌شدند.در همین حین با شکایت مالباختگان عملیات تعقیب و مراقبت پلیس  به صورت پوششی ادامه یافت تااینکه  اواخر عصر هفته گذشته کارآگاهان پلیس آگاهی استان پس از یافتن سرنخ‌های از سارقان و رد زنی ، با نیابت قضایی  به شهرستان بهبهان رفتند و آن‌ها را غافلگیرانه دستگیر کردند. سارقان که منکر  ارتکاب جرم  بودند پس ازبازجویی‌ها راز سرقت‌ها را فاش کردند. 
 
 کشف 372 گرم طلای مسروقه 
رئیس پلیس آگاهی هرمزگان در خصوص این پرونده گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل به شیوه و شگرد بالکن رَوی و تخریب درب ورودی بالکن‌ها، شناسایی و دستگیری سارقان به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.سرهنگ عبدالمجید کرمی ادامه داد که با تلاش کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت، سارقان دریک عملیات غافلگیرانه در بهبهان  دستگیر شدند و در بازرسی از خودرو آنان ۳۷۲ گرم طلای سرقتی و تعداد زیادی ساعت مچی گران‌قیمت و پاور بانک از داخل هواکش خودرو کشف شد.این مسئول انتظامی استان خاطرنشان کرد: متهمان پس از دستگیری به بندرعباس منتقل شدند و در بازجویی‌ها به پنج فقره سرقت منزل با همدستی ۲ نفر دیگر در سطح شهر بندرعباس و ۲فقره سرقت پلاک خودرو اعتراف کردند که در بازرسی از مخفیگاه آنان در بندرعباس یک عدد تفنگ ساچمه‌ای بادی و مقداری اموال سرقتی دیگر کشف و ضبط شد.رئیس پلیس آگاهی استان اضافه کرد: متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل به مرجع قضایی معرفی شدند و تلاش مأموران برای کشف دیگر سرقت‌های احتمالی توسط این باند ادامه دارد.
 
 توصیه پلیس 
با توجه به ورود بسیاری از سارقان از بالکن طبقات اول به منازل شهروندان، رئیس پلیس آگاهی هرمزگان توصیه  کرد حتما برای بالکن طبقات اول و پنجره‌ها حفاظ مناسب نصب شود. سرهنگ کرمی گفت: حتما موقع ترک خانه یکی از همسایگان را در جریان قرار دهید تا نسبت به سرو صدا‌های احتمالی و رفت و آمد‌ها به منزل شما حساسیت ایجاد شود.وی ادامه داد: بر خلاف تصور شهروندان درب‌های ضد سرقت از ناحیه توپی بسیار آسیب پذیرند و نیاز می‌باشد تا چارچوب این در‌ها تقویت شوند.به گفته سرهنگ کرمی  استفاده از دوربین‌های مداربسته با امکان انتقال آنلاین داده‌ها به گوشی همراه شما این شرایط را فراهم می‌آورد که از هر نقطه‌ای در داخل یا خارج کشور به صورت آنلاین وضعیت منزل خود را تحت نظر و بررسی داشته باشید. افراد  در صورت مشاهده سارقین سریعا مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.
 
روزنامه صبح ساحل
غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها