تیر آخر بر پیکره اینترنت و مشاغل مرتبط/ کاهش ۵۰ درصدی ترافیک کلودفلر در ایران



داده‌های رادار کلودفلر نشان می‌دهد ترافیک کلودفلر در ایران از حدود ساعت ۱۴ ظهر ۲۹ بهمن بین ۴۵ تا ۵۵ درصد به نسبت روز قبل کاهش یافته است. 

  

به گزارش صبح ساحل، اختلال کلودفلر در این سطح و عدم رفع آن پس از ۱۰ ساعت، باعث بهت و تعجب جامعه IT کشور و البته هزاران سایت و پلتفرمی که داخل ایران از این CDN استفاده می‌کردند، شده است.

کلودفلر بیش از ۵۰ درصد بازار CDN ایران را در اختیار دارد و اختلال در آن ضربه مستقیم به کسب‌وکارهای اینترنتی است که از این پلتفرم استفاده می‌کنند.

کلودفلر Cloudflare چیست؟

هرچند کلود فلر را بیشتر به‌عنوان یک cdn می‌شناسند، اما سرویس‌های آن بیشتر از این حرف‌ها است. کلود فلر امروزه سرویس‌های متنوعی در زمینه شبکه و امنیت آن به کاربران ارائه می‌دهد. شرکت کلودفلر مأموریت خود را کمک به ساخت اینترنتی بهتر برای کاربران عنوان کرده است. به همین دلیل سرویس‌های آن در حوزه بالابردن کیفیت و کارایی شبکه اینترنت متمرکز شده‌اند.

برای درک نقش سرویس‌های کلودفلر در بهبود شبکه اینترنت، سال‌های نه‌چندان دور اتصال به اینترنت را به یاد آورید. زمانی که دسترسی به صفحات سایت‌ها با سرعتی پایین انجام می‌شد و امنیت چندانی هم در سایت‌ها برقرار نبود. البته همه کیفیت امروزی اینترنت وابسته به عملکرد کلودفلر نیست اما سرویس‌های آن نقش مهمی در بالابردن کیفیت دسترسی به شبکه اینترنت دارند.

جالب است بدانید اگر شرکت‌هایی مثل کلودفلر وجود نداشته باشند، دسترسی به محتوای موردنیازتان در اینترنت شاید حتی امکان‌پذیر نباشد. به همین دلیل است که وجود چنین سرویس‌هایی ضروری به نظر می‌رسد.
قلب کلودفلر بر پایه شبکه عظیم سرورهای آن است. سرورهایی که در 93 کشور دنیا و بیش از 200 موقعیت مکانی قرار دارند. شبکه سرورها هم به‌عنوان کش داده‌ها در اینترنت و هم به‌عنوان یک فایروال در مقیاس وسیع عمل می‌کنند.

لازم به ذکر است که جدا از سرویس cdn کلادفلر که بسیاری از سایت ها از آن برای بهبود سرعت و امنیت از آن استفاده میکنند کلادفلر یک سرویس dns (سامانهٔ نام دامنه) نیز میباشد که بدون این سرویس اتصال بین دامنه و آدرس سرور برقرار نمیشود.

  

تیر آخر بر پیکره اینترنت و مشاغل مرتبط/ کاهش ۵۰ درصدی ترافیک کلودفلر در ایران

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها