رئیس اداره کنترل ناقل وزارت بهداشت:

تامین سلامت افراد از بیماری‌های منتقله از آئدس در اولویت است



رئیس اداره کنترل ناقل وزارت بهداشت با تاکید برنقش آموزش و اطلاع رسانی گفت: برای پیشگیری از اپیدمی و مدیریت بیماری‌های منتقله از پشه آئدس اطلاع رسانی و آموزش درخصوص تدابیر پیشگیرانه به عنوان اولین و مهم ترین راهکار مقابله با وفور این پشه است.

          

به گزارش صبح ساحل، دکتر احمد رئیسی در حاشیه سفر به بندرعباس گفت: استان هرمزگان به علت داشتن آب و هوای متعادل در ایام تعطیلات نوروزی، باید موضوع اقدامات پیشگیرانه در راستای مراقبت انسانی از بیماری‌های منتقله از پشه مهاجم آئدس را  برای تامین سلامت مسافران و شهروندان در اولویت برنامه ها قرار دهد.

وی  بر ارتقا ء آگاهی مردم جامعه در خصوص اهمیت اقدامات حفاظتی در راستای پیشگیری از اپیدمی بیماری های منتقله از این  پشه تاکید کرد و افزود: نظام مراقبت بیماری در بخش بهداشت و درمان به تقویت نظام مراقبت به خصوص تقویت مراقبت سندرومیک در شرایط کنونی که بهترین گزینه در بیماریابی سریع و به موقع است باید هوشیار باشد.

وی با بیان اینکه هرمزگان همجوار با کشورهای آلوده است، خاطرنشان کرد: باتوجه به آلودگی کشورهای همسایه و مبادلات تجاری و تبادل نیروی انسانی که با آن‌ها انجام می‌شود، احتمال انتقال آلودگی به کشور وجود دارد، بنابراین مراقبت انسانی از بیماری‌های منتقله توسط آئدس های مهاجم، راهکارهای پیشگیرانه مثل بهسازی محیط و آموزش به منظور مبارزه با این ناقلین ضروری است .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها