در جلسه شورای شهر مصوب شد؛

خواهرخواندگی بندرعباس با بندر نينگبو چين


نویسنده: صبح ساحل

شورای شهر بندرعباس با انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین شهرداری بندرعباس و بندر نينگبو چين موافقت کرد.

 

به گزارش صبح ساحل، خواهرخواندگی شهرها پیوندی بین دو شهر است که دارای تشابهات و وجوه مشترک خاصی هستند. انعقاد خواهرخواندگی می‌تواند با اهدافی چون تبادلات فرهنگی، جذب سرمایه خارجی برای پروژه‌های شهری و ایجاد بستری برای جذب گردشگر صورت گیرد. در هفتاد و چهارمین جلسه رسمی شورای شهر بندرعباس، اعضا با انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین شهرداری بندرعباس و بندر نينگبو چين موافقت کردند.

نینگبو شهری در شمال شرقی استان ججیانگ چین با 7.5 میلیون جمعیت است که به عنوان یکی از بنادر صنعتی و تجاری مهم این کشور از قرن هفتم تا به امروز شناخته می‌شود. نینگبو را نمونه کوچکی از شهر شانگهای در اقتصاد چین قلمداد می کنند. این بندر از لحاظ توان عملیاتی در ارسال محموله‌های بازرگانی رتبه دوم جهان را به خود اختصاص داده است. شهرهای آخن (آلمان)، آوکلند، ماسودا(ژاپن)، شیمانه(ژاپن)، روان (فرانسه) و ورونا (ایتالیا) خواهرخوانده‌های نینگبو هستند.

 

شهرهای خواهرخوانده بندرعباس

شهر بوسان کره جنوبی، بندر کوبه ژاپن، بندر آنتورب بلژیک و شهر کورنتو نیکاراگوئه شهرهایی هستند که با بندرعباس تفاهم نامه خواهرخواندگی منعقد کرده‌اند. همچنین گفته می‌شود تلاش جهت تفاهم نامه خواهرخواندگی با شهرهای آستراخان کشور روسیه، آکتائو قزاقستان، کراچی پاکستان، ازمیر ترکیه، سدیو سنگال و صلاله عمان در دست اقدام است. لازم به ذکر است که تاکنون به طور رسمی نتایج و فواید انعقاد اینگونه تفاهم نامه‌ها برای شهر، مطرح نشده است. به نظر می‌رسد این دست از تفاهم نامه‌ها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها