مدیرعامل سازمان منطقه آزاد:

یک دهه کوتاهی در تامین آب شرب قشم/ در یک سال ۴ هزار مترمکعب آب اضافه کردیم



مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با وجود افزایش جمعیت از سال 1391 تا 1401، حتی یک متر مکعب آب به ظرفیت تولید شهر قشم اضافه نشده است.
 
به گزارش صبح ساحل، افشار فتح الهی با اعلام این مطلب گفت: کوتاهی مسئولان در توسعه زیرساخت ها در سال های گذشته، قشم را با چالش آبی مواجه کرده است و تمام تلاش خود برای برطرف سازی این چالش را به کار گرفته ایم.
وی ادامه داد: در سال 1401، 4 هزار مترمکعب آب به ظرفیت قشم اضافه کرده ایم و کلنگ احداث آب شرینکن 10 هزار مترمکعبی را به زمین زدیم و به یاری خدا این آب شرینکن امسال در سه فاز به بهره برداری خواهد رسید.
به گفته فتح الهی، 2500 متر مکعب در فازنخست در تابستان، 2500 مترمکعب در فاز دوم و در پاییز و 5 هزار مترمکعب نیزدر فاز نهایی و تا پایان سال به ظرفیت آب شهر قشم اضافه خواهد شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: برای حل مشکل آب درگهان که هم اکنون بر عهده اداره آب و فاضلاب روستایی است پیشنهاد خرید تضمینی آب از نیروگاه را داده ایم و امیدواریم با همکاری وزارت نیرو بخشی از مشکل درگهان نیز امسال حل شود.
وی یادآور شد: همچنین سال گذشته تامین آب مسکن مهر، روستاهای طولا، حیمیری، دفاری و کابلی را نیز بر عهده گرفته ایم تا بتوانیم بخشی از مشکلات مردم روستانشین را نیز حل کنیم.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی های انجام شده برای احداث اب شیرینکن های جدید و خرید تضمینی آب از نیروگاه ها، تنش آبی جزیره قشم به حداقل ممکن برسد و کم کاری سالیان گذشته تا حدودی جبران شود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها