خلیج فارس مواج می‌شود/ احتمال رگبار پراکنده باران و تندباد لحظه‌ای در برخی مناطق هرمزگان



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز در برخی جزایر استان مه صبحگاهی و در طول روز غبار محلی پیش بینی می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل، مرضیه سی سی پور افزود: آسمان استان صاف تا قسمتی ابری در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان همراه با رشد ابر و احتمال رگبار پراکنده باران و رعد وبرق دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه امروز بطور کلی دریا نسبتا آرام و شرایط ترددهای دریایی مساعد است، اظهار کرد: در ساعات شب با وزش بادهای جنوب شرقی در خلیج فارس دریا کمی مواج می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان با اشاره به اینکه از لحاظ دمایی ماندگاری هوای گرم به ویژه در شرق استان مورد انتظار است، تصریح کرد: در روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۴ و ۲۵ فروردین) با عبور موج بارشی، رگبار پراکنده باران همراه با رعد وبرق و احتمال تند باد لحظه‌ای در مناطق غربی، شمالی، ارتفاعات و مناطق مستعد استان پیش بینی می‌شود.

سی سی پور با بیان اینکه توصیه می‌شود طی این مدت از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری شود، عنوان کرد:  طی روز پنج شنبه مناطق فراساحل خلیج فارس و جزایر غربی استان و طی روزهای جمعه تا دوشنبه (۲۵ تا ۲۸ فروردین) کلیه مناطق دریایی استان با وزش بادهای نسبتا شدید جنوب غربی تا شمال غربی، نسبتا مواج خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان توصیه کرد تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورها در اسکله‌ها و بنادر استان صورت پذیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها