اختتامیه هشتمین جشنواره استانی مطبوعات و رسانه‌های خلیج فارس

شبی درخشان برای «صبح ساحل»


نویسنده: معصومه نعمتی

اختتامیه هشتمین جشنواره استانی مطبوعات و رسانه‌های خلیج فارس با حضور «فرشاد مهدی‌پور» معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «اسماعیل جهانگیری» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، اصحاب رسانه و خبرنگاران استان در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار شد و 5 خبرنگار صبح ساحل موفق شدند بیشترین جوایز این جشنواره را به خود اختصاص دهند.

به گزارش صبح ساحل، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین پایانی این جشنواره با اشاره به اینکه مسئله خلیج فارس برای ما نوظهور نیست، گفت: پس از آن‌که پهلوی تمایلات خود به اسرائیل را نشان داد، هم یک جزیره جنوبی بزرگ را از دست دادیم و هم برخی از جزایر که در همه نقشه‌ها و تاریخ جهان متعلق به ما بود، محل مناقشه با یکی از دیگر کشورهای منطقه قرار گرفت.

مهدی‌پور افزود: به جهت اهمیت موضوع خلیج فارس، در سال 84 شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز خروج پرتغالی‌ها از هرمز (دهم اردیبهشت) را به عنوان روز ملی خلیج فارس نامگذاری کرد.

وی اضافه کرد: خروج استعمار از هرمز مانع از این شد که ایران به صورت یک مستعمره تام و تمام درآید. ما برای  گرامیداشت این موضوع که می تواند ادغام، انسجام و پیوندهای اجتماعی وسیع‌تری در ایران جدید به وجود آورد نیازمند تلاش‌ها و کارزارهای بسیار گسترده‌تری نسبت به امروز هستیم.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد، خلیج فارس را نقطه پیوند مهمی برای ایرانیان دانست و گفت: موضوع خلیج فارس استانی یا منطقه‌ای نیست. این موضوع ملی و بلکه فراملی است. نقشی که بندرعباس در تاریخ ایران ایفا کرده نشان‌دهنده اهمیت موضوع خلیج فارس و بزرگداشت آن است و این ماموریتی برای همه اقشار کشور است.

وی با بیان اینکه روز ملی خلیج فارس روز بیرون راندن خارجی و متجاوز است، افزود: امروز هم ما مورد تهاجم هستم. یک تهاجم ترکیبی وسیع دراشکال مختلف که بخش زیادی از آن در حوزه روانی و عملیات رسانه‌ای است؛ بنابراین اگر می‎‌خواهیم که با این هجوم وسیع مواجهه‌ای داشته باشیم باید از همان الگو و تجاربی استفاده کنیم که توانستیم پرتغالی‌ها را از این منطقه خارج کنیم.

مهدی‌پور در ادامه بیان کرد: حمایت ما از برگزاری جشنواره‌های استانی و همچنین همت اداره کل فرهنگ و ارشاد و خانه مطبوعات در این زمینه برای این است که ما بتوانیم جریان‌سازی و تاثیرگذاری را در سطح کشور افزایش دهیم.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد در پایان گفت: معاونت مطبوعاتی ۲ رویکرد را در پیش گرفته است که یکی از آن‌ها تقویت جشنواره‌های موضوعی مطبوعات و دیگری کمک به جریان‌سازی و تقویت جشنواره‌های رسانه‌ای استانی و منطقه‌ای است.

 

برگزیدگان جشنواره مطبوعات و رسانه‌های خلیج فارس

برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره مطبوعات و رسانه‌های خلیج فارس (رتبه های اول تا سوم) به شرح زیر معرفی شدند:

در بخش خبر، «مهدی خسروی» با اثر «روایت متفاوتی از حضور نیروی هوایی در عملیات آزادسازی خرمشهر» از خبرگزاری فارس و «نورالهدی عطایی دریایی» با اثر «خلیج فارس را دریابیم» از ندای هرمزگان به ترتیب اول و دوم شدند. این بخش برگزیده رتبه سوم نداشت.

در بخش گزارش، «محمد خداکریمی» با اثر «مقصر و متخلف در سایه» از هرمزگان من رتبه اول و «آنا رام» با اثر «ردای نو بر تن بافت‌های قدیم» از صبح ساحل رتبه دوم را به دست آورند. این بخش برگزیده رتبه سوم نداشت.

در بخش عکس، هیات داوران هیچ انتخابی به عنوان رتبه‌های اول تا سوم نداشتند.

در بخش تیتر، آنا رام با اثر «ردای نو بر تن بافت‌های قدیمی شهر» از صبح ساحل مقام اول، «فاطمه محمودآبادی» با اثر «سایه حزن» از صبح ساحل، «محمد خداکریمی» با اثر «سایه مرگ  بر سایه خوش» از هرمزگان من و «مهدی دهدار» با اثر «گردش سکان دیپلماسی دریایی خلاف باد شرطه/ باد موافق به سمت ایران می‌وزد یا همسایگان؟» از صبح ساحل به طور مشترک مقام دوم و «فاطمه محمودآبادی» با اثر «تور خالی جاشو» از صبح ساحل مقام سوم را به دست آوردند. همچنین «حسین فریدونی» با اثر «هیچ بن بستی برای بسیج وجود ندارد /آوای نخلستان» شایسته تقدیر شد.

در بخش سرمقاله و یادداشت، «حسین فریدونی» با اثر «مرزنشینان قاچاقچی نیستند» از صدف، «مهدی دهدار» با اثر «هرمزگان، صید بی‌قایق و تور یا ناخدای کشتی کروز» از خبرگزاری فارس و «اسماعیل خاشعی» با اثر «دو آموزه مهم حماسه عاشورا برای خبرنگاران» از تصویر روز به ترتیب اول تا سوم شدند.

در بخش چندرسانه‌ای، «فرهاد شرف پور» با اثر«اقامه نماز توسط جانبازان غواص دفاع مقدس در آب‌های خلیج فارس» از ایرنا، «علی ستاری» با اثر «ابوموسی جزیره‌ای با ۸۰ میلیون جمعیت/بررسی ادعای اماراتی‌ها در رابطه با جزایر سه‌گانه» از برنا و «مهدی خسروی» با اثر «یک هفته پس از زلزله بندرلنگه/امید به منطقه بازگشت» از فارس اول تا سوم شدند.

در بخش مصاحبه، «آنا رام» با اثر «زوال آبزیان در خلیج فارس» از صبح ساحل و «سمانه کمالی باغستانی» با اثر «کام ساحل‌نشینان از تبعیض‌ها تلخ است» از هرمزگان من به طور مشترک مقام اول، «آنا رام» با اثر «اپیزودی در جاده آهنین» از صبح ساحل مقام دوم، «محمود رئیسی جاسکی» با اثر «دنبال جایگاه برای خودمان نبودیم شادی مردم شادی ما بود» از صبح ساحل و «فاطمه محمودآبادی» با اثر «کمر خمیده معدن‌کاران» از صبح ساحل به طور مشترک مقام سوم را به دست آورند.

در بخش ویژه جشنواره (فرزندآوری و جوانی جمعیت)، «عبدالسلام جمالی» با اثر «چین و چروک پیری بر چهره زیبای ایران» از صبح ساحل برگزیده شد.

همچنین از پیشکسوتان رسانه استان هرمزگان، آقایان «محمد روان‌پرور»، «محمد انصاری»، «حسین نارنجی‌نسب»، «علی نجفی» و «عبدالحسین اسدپور» در این مراسم تقدیر شد.

گفتنی است، داوری هشتمین جشنواره استانی مطبوعات و رسانه‌های خلیج فارس را «محمود مقتدیان»، «محمدحسین بدری» و «مهدی توکلیان» بر عهده داشتند.

 

 

 

 شبی درخشان برای «صبح ساحل»

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها