کاهش اوپک پلاس؛ تقاضای چین احتمالا تا پایان سال نفت را به 90 دلار هدایت می‌کند



نویسنده: عدنان نگاری
 
نگاهی به روزنامه خلیج تایمز
نظر سنجی رویترز در روز جمعه نشان داد که با کاهش تولید اوپک پلاس و تقویت تقاضای چین در برابر بدتر شدن پس زمینه اقتصادی در غرب قیمت نفت در سال جاری به 90 دلار به ازای هر بشکه خواهد رسید. نظر سنجی از 40 اقتصاددان و تحلیل‌گر پیش‌بینی می‌کند که میانگین قیمت نفت برنت در سال 2023 به 87.12 دلار در هر بشکه برسد که از توافق 86.49 دلاری در ماه مارس و سطح فعلی حدود 78 دلار بیش‌تر است شاخص جهانی تاکنون در سال جاری به طور متوسط 82 دلار در هر بشکه بوده است. متیوو شرود تحلیل‌گر اصلی کالا در EIU گفت: عوامل اصلی محرک قیمت‌ها در سال جاری کاهش تولید اوپک، پاسخ نسبتا محدود به عرضه از سوی تولید کنندگان آمریکایی و تحولات تقاضا در چین خواهد بود. این نظر سنجی نشان داد که میان‌گین قیمت برنت در سه ماهه پایانی سال جاری به 90.72 دلار می‌رسد که در مقایسه با 85.78 دلار و 88.86 در دوفصل گذشته افزایش یافته است. بیل ودربرن از کاپیتال اکونومیکس افزود:« همراه با رشد شدید تقاضا در چین باید شاهد افزایش قیمت تا پایان سال به حدود 90 دلار به ازای هر بشکه باشیم.»
 
دبیرکل اوپک: آژانس بین‌المللی انرژی باید در مورد ممانعت از سرمایه‌گذاری‌های نفتی بسیار محتاط باشد
نگاهی به روزنامه گلف تایمز
هیثم القیس دبیرکل اوپک روز پنج‌شنبه گفت: آژانس بین‌المللی انرژی (IEA)  باید در مورد جلوگیری از سرمایه‌گذاری‌های نفتی که برای رشد  اقتصادی جهان مهم است، بسیار محتاط باشد. اظهارات وی در پاسخ به انتقادات تازه قاتح بیرول مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی به اوپک پلاس بیان شد که نشان می‌دهد انگشت اشاره و ارائه نادرست اقدامات اوپک و اوپک پلاس معارض بوده است. دبیرکل اوپک اشاره کرد که درخواست‌های مکرر برای توقف سرمایه‌گذاری در بخش نفت منجر به نوسانات آینده در بازار نفت شود. مدیر انرژی آژانس بین‌المللی انرژی از تصمیم غافل‌گیر کننده اوپک پلاس برای کاهش 1.66 میلیون بشکه‌ای تولید نفت از ماه می  تا پایان سال 2023 انتقاد کرد.بیرول در مصاحبه با تولیزیون بلومبرگ در روز چهارشنبه گفت که اوپک باید بسیار مراقب سیاست تولید خود باشد. وی افزود افزایش قیمت نفت خام و فشار‌های تورمی صعودی منجر به ضعیف‌تر شدن اقتصاد جهانی می‌شود.
 
عربستان و ایران تا چند روز آینده سفارت‌خانه‌های خود را بازگشایی خواهندکرد
نگاهی به روزنامه خلیج تایمز
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی در بیروت پایتخت لینان گفت که سفارت‌خانه‌های ایران و عربستان سعودی تا چند روز آینده افتتاح خواهند شد.
 امیرعبداللهیان تاریخ مشخصی را برای بازگشایی سفارت‌ها در دو کشور که توافق کردند روابط خود را در ماه مارس برقرار کنند، اعلام نکرد. این دیپلمات ارشد ایران در طی سفر خود به لبنان از مناطق مرزی لبنان دیدار کرد و طرفداری خود را از گروه حزب‌الله اعلام نمود.
 
امیر قطر و معاون امیر قطر و نخست وزیر قطر به پادشاه عربستان در پیامی ابراز تسلیت کردند
نگاهی به روزنامه گلف تایمز
امیر شیخ تمیم بن حمد آل ثانی شیخ عبدالله ین حمد آل ثانی و نخست وزیر ووزیر امورخارجه شیخ محمد بن عدالرحمن بن جاسم آل ثانی با ارسال پیام‌های تسلیت به ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان سعودی به مناسبت درگذشت شاهزاده بندر بن متعب بن عبدالله بن سعود بن عبدالعزیز آل سعود هم‌دردی خود را در این غم بزرگ ابراز 
کردند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها