نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش استان با اصحاب رسانه به مناسبت روز معلم:

آموزش و پرورش هرمزگان به لحاظ شاخص‌های عمومی و تخصصی توانست در جایگاه دوم کشوری قرار بگیرد



امروز ۱۳ اردیبهشت ماه نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان با اصحاب رسانه به مناسبت روز معلم برگزارشد؛ در این مراسم عملکرد این سازمان در سال تحصیلی و برنامه‌های پیش‌رو برای سال تحصیلی جدید، عنوان شد.
 
  
به گزارش صبح ساحل؛ ‫محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت:« ‬طبق بیانات مقام معظم رهبری معلمین نیروهای‌ گمنامی هستند که حیات کشور به آنها وابسته است که اهمیت ویژه و جایگاه معلمین در کشور را مشخص می‌کند. استان هرمزگان با دارا بودن ۲۸ هزار معلم و داشتن شرایط جغرافیایی خاص وظیفه دشوارتری برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان برعهده دارد، این استان به لحاظ جمعیت دانش آموزی دارای بیش از ۴۲۰ هزار نفر دانش اموز است و جز استان های هستیم که جمعیت دانش آموزشی رو به افزایشی داریم. ۵۰ درصد از مدارس استان در بخش روستایی قرار گرفته و در حال حاضر دارای ۲۳ منطفه آموزشی هستیم که کار تعلیم و تربیت را در دورترین نقاط استان انجام می‌دهند؛ به طور مثال ما در استان ۱۰ مدرسه تک دانش‌اموزی داریم همچنین با پیگیری‌هایی که انجام شد بیست و سومین منطقه آموزشی استان نیز احیا شده و منطقه جناح و لیردف نیز به منطقه آموزشی استان اضافه شد. تمامی این عوامل باعث شد تا در آخرین ارزیابی انجام شده اداره آموزش و پرورش استان هرمزگان به لحاظ شاخص های عمومی و تخصصی در جایگاه دوم کشور را کسب کرد.
 
سهم ۴۶ درصدی استان هرمزگان در آموزش‌های فنی حرفه ای و کار و دانش در کشور
مدیر کل آموزش و پرورش در خصوص توسعه هنرستان‌های استان گفت: « در سال تحصیلی توجه آموزش و پرورش به توسعه هنرستان‌ها در استان بود چرا که ما دربین دیگر استان‌ها در جایگاه سوم به لحاظ سهم هنرجویان فنی‌حرفه‌ای و کاردانش را دارا هستیم. همچنین امسال با برنامه ریزی های که شده؛ تا اول تیرماه، ۱۵ هنرستان جدید با رشته‌های جدید در استان به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
‫اجرای طرح ۲۰۲۰ محله برای ساماندهی مدارس در محلات حاشیه شهر‬
در خصوص توجه و ساماندهی مدارس دولتی نیز عنوان کرد:« ما در بحث مدارس ۲۰۲۰ محله که جز برنامه های وزارت کشور است؛ این برنامه به منظور ساماندهی مدارس در محلات حاشیه شهرها و محلات در معرض خطر در نظر گرفته شده است و ما در استان ۱۹۳ مدرسه در حاشیه شهر در قالب طرح ۲۰۲۰ محله داریم. آموزش و پرورش هرمزگان با درنظر گرفتن بودجه‌ای مشخص اقداماتی را در این مدارس برنامه ریزی کرده که می‌توان به برگزاری کارگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی برنامه های آموزش خانواده، توسعه فضاهای ورزشی، شاداب سازی مدارس در این محلات اشاره کرد. ورود به بحث آموزش در محلات در معرض آسیب یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که ما با جدیت برای آن برنامه‌ریزی کرده و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد تا از آسیب‌های آینده پیشگیری شود.
وی افزود:« از دیگر اقدامات سال تحصیلی جاری می‌توان به برگزاری جشن تکلیف ۶ هزارنفری در بندرعباس، اعزام ۱۲۰۰ نفر از دانش اموزان به اردوی راهیان نور بعد از گذشت پنج سال، همچنین فعالیت اردوی راهیان پیشرفت و بازدید ۱۰ هزار نفر از دانش اموزان از صنایع استان را داشتیم، برگزاری مسابقات دوهزار نفری قرآنی از سراسر استان برگزار شد.
 
‫برگزاری آزمون شبه کنکور‬
‫محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان از برگزاری آزمون شبه کنکور برای حدود ۵۰۰۰ نفر از دانش آموزان پایه یازدهم و دوازدهم مدارس عادی دولتی خبر داد.‬
‫قویدل ضمن اشاره به اینکه این آزمون با هدف آماده سازی دانش آموزان جهت شرکت در کنکور برگزار شد گفت : در این آزمون دانش آموزان پایه یازدهم با فرآیند برگزاری کنکور سراسری و پایه دوازدهم برای شرکت در کنکور تیرماه ۱۴۰۲ آماده می شوند.‬
‫وی هدف برگزاری این آزمون برای پایه یازدهم را کیفیت بخشی و آشنایی با نحوه طراحی سوالات کنکور بیان کرد.‬
قویدل گفت:« تصحیح و شیوه برگزاری امتحان در حال تغییر است و نزدیک به ۱۷۰ حوزه امتحانات نهایی به تجهیزات دیجیتال و دوربین مداریسته فعال خواهد شد؛ دوره‌هایی برای مجریان و ناظرین کنکور برگزار کردیم. همچنین در خصوص کمبود نیروی انسانی، در سال‌های قبل میزان سهمیه استان هرمزگان ۶۳۰ نفر بود و این سهمیه را به حدود هزار نفر افزایش دادیم و زمان دقیق برگزاری ازمون هنوز مشخص نشده است».
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها