طنزنامه؛

مسئولان کشف میدان آبی -در قشم- را تکذیب کردند



به گفته‌ی مسئولان منطقه آزاد، فرضیه‌ی میدان آبی احتمالا تصاویری هوایی از «چاه‌های تلا» در لافت بوده که اخیرا به دستور مدیرعامل بازسازی و مرمت شده است.

    

در پی انتشار خبر کشف یک «میدان آبی» در رسانه‌ها، یکی از مسئولان منطقه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگاران، از وجود چنین پدیده‌ای در قشم اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: چنین چیزی اساسا از نظر زمین‌شناسی نمی تواند واقعیت داشته باشد. وی افزود: اگر هم یک وقت «میدانی آبی» پیدا شود کاملا در انحصار سازمان منطقه آزاد خواهد بود و مردم زیاد خوش‌بین نباشند که به این سادگی مشکل آب حل شود. وی از مردم خواست به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و خبرهای موثق منطقه آزاد را مستقیما از سایت روابط عمومی این سازمان دریافت کنند.

در عین حال یکی از مسئولان میراث فرهنگی در قشم، خبر «میدان آبی» را تکذیب نکرد، وی گفت: به حدی عملکرد ما در بخش میراث درخشان بوده که رسانه‌ها احتمالا «چاه‌های تلا»ی لافت را با یک میدان فرضی اشتباهی گرفته‌اند. وی با این تصور که ممکن است عکس هوایی گرفته شده، افزود: قطعا اگر یک تصویر هوایی از جزیره گرفته شود از مجموع 366 حلقه چاه‌های موجود در لافت که در حال حاضر 100 حلقه از آن باقی مانده و جزو میراث فرهنگی است، مشاهده می‌شود. وی با بیان اینکه اخیرا به دستور معاونت فرهنگی، بخشی از این چاه‌ها به وسیله‌ی آب دریا پر شده، افزود: ممکن است در هنگام تصویربرداری این‌قدر چاه‌ها لبریز شده که آن محدوده‌ی وسیع مانند یک میدان آبی به نظر آمده باشد.

یکی از کارشناسان گردشگری منطقه آزاد با اشاره به طرح‌های گردشگری دریاپایه در قشم، وجود میدان آبی را تایید کرد و گفت: ما در راستای توسعه گردشگری دریاپایه اساسا به یک چنین میدانی نیاز داریم، و چنانچه در هر نقطه‌ای از جزیره چیزی کشف شود قطعا در انحصار منطقه آزاد خواهد بود و برای توسعه گردشگری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی از رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی خواست بیش از این به میدان آبی دامن نزنند تا ما در آرامش مطلق بتوانیم از ظرفیت‌های خدادادی جزیره در راستای توسعه گردشگری و اقتصادی استفاده کنیم و گوی سبقت را از کشورهای همسایه برباییم.

منابع موثق از عمان و امارات خبر داده‌اند که مردم راس الخیمه و خَصَب -این شهر بندری عمان- همچنان اخبار مربوط به کشف میدان آبی قشم را از دور رصد می‌کنند.

  

طنزنامه هزار و سیصد و چهار صدو دو (!) ۴۰۲-۱۳۰۰

نویسنده: اعتماد المُلک

 

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها